Читај ми!

Pouzdana IT infrastruktura je ključ uspešnog poslovanja u doba pandemije

Koliko je važno imati pouzdanu IT infrastrukturu u svakom poslovnom okruženju, pogotovo u vreme pandemije? Odgovore na sve nedoumice u vezi sa poslovanjem na daljinu, kao i predviđanje u kom će se smeru ono odvijati od jeseni, dao nam je Ivan Simović, IT stručnjaka domaće kompanije Coming Computer Engineering.

Iz iskustva prethodne godine, koje softvere i servise su imale kompanije koje su sa najmanje posledica prošle kroz kovid krizu prosle godine?

„Kada pričamo o informacionim tehnologijama, ono što se pokazalo kao najvažnija stavka za uspešno poslovanje jeste pouzdana IT infrastruktura. Pod tim podrazumevamo bezbednost kao i podršku partnerskih firmi koje rade na održavanju celokupnog sistema, kako hardvera, tako i softvera“, kaže Ivan.

On naglašava da su kompanije koje su u kratkom vremenskom roku odabrale pouzdanu i jednostavnu platformu za kolaboraciju, bile u velikoj prednosti jer su za kratak vremenski period uspele da organizuju rad od kuće.

Svim srednjim i velikim kompanijama, bio je neophodan ERP za upravljanje i kontrolu nad resursima. Koliko je ERP u tom trenutku bio važan, govori i to da su kompanije koje su odlagale implementaciju ERP-a prošle godine, nakon prelaska na kovid režim, odlučile da hitno pristupe uvođenju.

Klaud tehnologija je mnogo pomogla kompanijama jer su održavanje svojih servisa prepustili kompanijama čija je to osnovna delatnost, a oni mogli da se bave svojim biznisom, pri čemu su bili sigurni u to da će svi servisi biti dostupni.

„Kada shvatite da ne zavisite od fizičke lokacije da bi pristupili svakodnevnoj dokumentaciji, kada vam za operativni rad nije potrebna kancelarija, već internet konekcija i računar ili telefon, u znatnoj ste prednosti u odnosu na konkurenciju. Kompanije koje su u svom poslovanju koristile neku vrstu dokument menadžment sistema, bile su korak ispred drugih kompanija“, kaže Ivan.

Kakav način poslovanja možemo očekivati od septembra? Naš sagovornik tvrdi da je situacija je krajnje neizvesna.

„Svetske prognoze su takve da se od septembra očekuje novi talas pandemije. U skladu s tim, verujemo da se budući period neće mnogo razlikovati od proteklog. Moramo biti spremni na takav scenario, te se na vreme pripremiti na ponovni rad od kuće, online sastanke, komunikaciju sa partnerima i klijentima“, kaže on.

Protekla godina nam je pokazala da moramo na vreme biti spremni za različite uslove poslovanja i da ne smemo prepuštati stvari slučaju. Pretpostavlja se neki hibridni način poslovanja, u okviru kojeg će delovi kompanija raditi od kuće, a drugi delovi iz kancelarija.

„Značajna će biti i sposobnost adaptacije kompanija na nove okolnosti, a to podrazumeva česte promene radnog okruženja (od kuće ili iz kancelarije) verovatno na nedeljnom nivou. Kompanije sa više digitalizovanih procesa će lakše proći kroz izazovnu jesen koja nas očekuje“, tvrdi Ivan.

Koliko je uspešan takozvani hibridni način poslovanja? Ovakav način poslovanja ima svoje prednosti. Zaposleni dobijaju priliku da organizuju svoje vreme na najbolji mogući način i usklade svoje privatne i poslovne obaveze, kao i afinitete za rad od kuće ili kancelarije.

„Na našem primeru se pokazalo da je ovakav način poslovanja doprineo tome da produktivnost raste. Sa druge strane, kompanije su se okrenule onlajn sastancima, pa sada mnogo brže možemo organizovati i održati razne obuke, prezentacije i slično. Da bi sve to funkcionisalo na pravi način, potrebni su softverski alati koji to omogućavaju. Kada postoji način da se posao završi uspešno, lokacija sa koje se posao obavlja prestaje da bude važna“, kaže Ivan.

Koliko je vremenski neophodno da bi se kompanija digitalno transformisala i da li je taj proces moguće zavrsiti do Septembra?

„Nezahvalno je licitirati vreme potrebno za digitalnu transformaciju jedne kompanije. Digitalizacija nije jednokratan posao, to je proces koji se odvija neki vremenski period, ali bitno je za početak prepoznati ključne tačke poslovanja i krenuti u njihovu tranziciju“, zaključuje naš sagovornik.

Ova kompanija u okviru svoje ekspertize ima mogućnost da, u slučaju da postoji potreba kao što je bila kriza sa korona virusom, brzo prepozna kritične tačke i brzo ih digitalizuje, kako bi poslovni procesi bili unapređeni ili ne bi bili ugroženi nekim vanrednim događajem.

I ako septembar deluje kao izuzetno kratak rok, postoje procesi koji mogu da nas pripreme za evenutalnu krizu u obavljanju svakodnevnih dužnosti od jeseni. 

среда, 24. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво