Transformacija poslovanja u skladu sa konceptom „planetarnih granica“ ključna za dobrobit planete

Na svojoj prvoj virtuelnoj konferenciji za medije, svetski lider u kozmetičkoj industriji objavio je da ubrzava svoju transformaciju ka održivom poslovnom modelu u čijoj osnovi su posvećenost društvu i zaštita životne sredine, a najavljen je i novi način označavanja proizvoda koji će pokazivati njihov uticaj na životnu sredinu i društvo.

Na ekskluzivnoj onlajn konferenciji, kojoj je naš portal RTS-a mogao da prisustvuje kao jedan od retkih medija, L'Oréal Grupa predstavila je nove odvažne ciljeve i aktivnosti na polju održivog razvoja do 2030. godine, objedinjene u program „L'Oréal for the future“.  

Novi program zasniva se na tri ideje: transformaciji kompanije u skladu sa konceptom „planetarnih granica“, osnaživanju poslovnog ekosistema kroz uključivanje potrošača, klijenata i dobavljača u proces održivog razvoja i doprinosu rešavanju ključnih društvenih i ekoloških izazova sa kojima se suočava svet danas.

„Planetarne granice“ važne za čovečanstvo

Koncept je (2009. godine) definisala grupa naučnika koji se bave planetom i životnom sredinom, na čelu sa Stokholmskim centrom za otpornost i Nacionalnim univerzitetom Australije.

To su ograničenja koja će, ako se pređu, ugroziti kapacitet planete Zemlje, život i dalji razvoj čovečanstva.

Naučnici se jednoglasno slažu da poštovanje ovih granica mora da bude prioritet u narednim decenijama, zbog čega ova kompanija ulaže u borbu protiv klimatskih promena i rešavanje tri glavna pitanja zaštite životne sredine: očuvanje biodiverziteta, održivo upravljanje vodama i cirkularnu upotrebu resursa.

Do 2025. godine svi njihovi proizvodni pogoni dostići će neutralnost ugljen-dioksida poboljšanjem energetske efikasnosti i korišćenjem 100% obnovljive energije.

Do 2030. kompanija će nastaviti sa smanjivanjem emisije štetnih gasova sa ciljem da dostigne smanjenje za 50 odsto u odnosu na 2016. godinu. Uz to, sva ambalaža njihovih proizvoda biće napravljena od recikliranih materijala ili materijala iz bioloških izvora.

„Naš koncept održivog razvoja ulazi u novu eru. Izazovi sa kojima se suočava naša planeta su bez presedana i zbog toga je neophodno da ubrzamo naše napore kako bismo očuvali sigurno okruženje za čovečanstvo“, izjavio je Žan Pol Agon, predsednik Uprave i izvršni direktor kompanije. 

Takođe će aktivno uključiti potrošače, ali i svoje klijente i dobavljače u proces održivog razvoja.

Kako bi podstakao milijardu i po potrošača na delovanje u skladu s održivim razvojem, ovaj kozmetički gigant je razvio mehanizam za označavanje proizvoda i informisanje o njihovom uticaju na životnu sredinu i društvo (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism).

Metodu koja podrazumeva obeležavanje proizvoda skalom od A do E, su kreirali i odobrili nezavisni naučni stručnjaci.

Konkretni rezultati društveno odgovornog ponašanja u poslovanju  

U maju ove godine, najavili su osnivanje dobrotvornog fonda koji će doprineti rešavanju globalnih posledica prouzrokovanih pandemijom virusa Kovid-19. Vrednost fonda iznosi 150 miliona evra.

Od toga je 50 miliona namenjeno za pomoć visoko ranjivim grupama žena, a 100 miliona evra će biti investirano u istraživanje uticaja klimatskih promena, finansiranje projekata obnove oštećenih prirodnih vodenih i šumskih ekosistema i projekata u vezi sa cirkularnom ekonomijom.

Kao proizvodna kompanija, odlučila je kako je smanjivanje uticaja njenih postrojenja i distributivnih centara, prvi i neophodan korak za početak procesa transformacije.

Prva faza je skoro završena. Zato je od 2005. godine Grupa smanjila emisiju ugljen-dioksida u svojim postrojenjima i distributivnim centrima za 78% u apsolutnom iznosu, premašivši svoj početni cilj od 60% do 2020. godine.

Na kraju 2019. godine čak 35 njihovih lokacija bile su neutralne što se tiče ugljen-dioksida, uključujući 14 kompanija.

Takođe je osmišljen inovativni alat poznat kao SPOT (Sustainable Product Optimization Tool), napravljen za procenu i poboljšanje ekoloških i društvenih performansi proizvoda svih njihovih brendova.

Do kraja iste godine, kompanija je pomogla 90.635 osoba iz ugroženih zajednica u pronalasku posla kroz programe socijalnog uključivanja. 

„Svesni toga da su najveći izazovi tek pred nama, prilagođavamo poslovanje i ostajemo posvećeni ključnim ciljevima - doprinosu čitavom društvu i poštovanju granica naše planete“, zaključuje Agon.