Interprofesionalno obrazovanje

Nastavno-naučna veća univerziteta u Srbiji – medicinskih, stomatoloških i farmaceutskih fakulteta, u zvaničan program studija uključila su nov, zajednički predmet pod nazivom ‒ interprofesionalno obrazovanje.

Takođe, predmeti za klinički staž / studentsku stručnu praksu unapređeni su kroz definisanje standarada i kompetencija koje student treba da stekne tokom trajanja dodiplomske nastave.

Savremeno obrazovanje zdravstvenih profesionalaca (medicina, stomatologija, farmacija i sestrinstvo) suočeno je sa rastućim zdravstveno-socijalnim potrebama društva. Univerziteti su prepoznati kao institucije koje među prvima treba da se prilagode tim potrebama, zbog čega je potrebna modernizacija programa obrazovanja.

„Program dodiplomskih zdravstvenih studija treba da obezbedi formiranje kompetentnih budućih zdravstvenih profesionalaca, koji mogu da obezbede kvalitetnu zdravstvenu zaštitu zajednici. Da bi se to ostvarilo, potrebna je ravnoteža između obrazovnog i zdravstvenog sistema jedne zemlje. Pored toga, zbog statusa regulisanih profesija, obrazovanje budućih zdravstvenih profesionalca treba da zadovolji specifične i striktne standarde na nacionalnom i međunarodnom nivou", kaže za Portal RTS-a prof. Ljiljana Tasić sa Farmaceutskog fakulteta u Beogradu, rukovodilac projekta „Unapređenje obrazovanja zdravstvnih profesionalaca zasnovanog na praktičnom iskustvu u realnom radnom okruženju u Srbiji", koji finansira Evropska komisija kroz program Erazmus plus, a čiji je nosilac Univerzitet u Beogradu.

Pored standardizacije i unapređenja procesa obrazovanja budućih zdravstvenih profesionalaca, pažnja je posvećena i nastavničkim i mentorskim kompetencijama nastavnika i saradnika univerziteta i nastavnih kliničkih baza. Senat Univerziteta u Beogradu doneo je odluku kojom se utvrđuje program stalnog usavršavanja „Unapređenje nastavničkih i mentorskih kompetencija za obrazovanje zdravstvenih profesionalaca". Prva 44 nastavnika sa četiri državna univerziteta započela su sa obukom u martu 2018. godine, sa ciljem da implementiraju inovativnu praksu u nastavi.

„Dobre ideje akademske zajednice upotpunjene su nabavkom moderne opreme u vrednosti od 200.000 evra, namenjene za razvoj i imlementaciju modernih metoda u učenju u nastavi budućih zdarvstvenih profesionalaca. Unapređenjem kvaliteta dodiplomske nastave studenti će biti u prilici da unaprede i steknu nova znanja i veštine, a time i poboljšaju kvalitet zdravstvene zaštite i javnog zdravlja u Srbiji" ‒ sa zadovoljstvom dodaje prof. Ljiljana Tasić.

U Rektoratu Univerziteta u Beogradu, 10. oktobra održan je završni simpozijum međunarodnog projekta, na kome su izneti rezultati postignuti uključivanjem studenata i nastavnika fakulteta zdravstvenih nauka, zdravstvenih profesionalaca, kao i predstavnika Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstva zdravlja, Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje, Senata Univerziteta u Beogradu, predstavnika strukovnih asocijacija i komora i stručne javnosti.

 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи