Читај ми!

eCommerce industrija - jedna od najbrže rastućih u poslednje dve godine

Adria Summit od 5. do 8. maja u Savudriji

Prvi regionalni Adria Summit baviće se temama trendova u eCommerce-u, koristima koje od njega mogu imati mali preduzetnici, ali i prostoru za napredak.

Adria Summit од 5. до 8. маја у Савудрији Adria Summit од 5. до 8. маја у Савудрији

Na samitu koji će se od 5. do 8. maja održati u Savudriji okupiće se stručnjaci iz regije, a generalni sponzor projekta je Mastercard.

Industrija eCommerce-a beleži porast poslednjih godina, a on je naročito ubrzan od početka pandemije. Prema izveštaju Mastercard Recovery Insights, u 2020. se čak 900 milijardi dolara potrošilo putem internetske prodaje, a godišnji je porast u 2020. veći od 25 posto, tj. na potrošenih pet dolara, jedan je išao putem e-trgovine, a godinu pre taj je odnos iznosio jedan na sedam potrošenih dolara.

Uzimajući u obzir analize koje pokazuju da će se od 20 do 30 posto promena koje su se dogodile u trgovini u protekle dve godine zadržati i dalje, a taj postotak kad su u pitanju trgovine namirnicama ide i do 80 posto, izgledno je da će oni trgovci koji prihvate trendove ostvarivati profit.

Globalni porast eCommerce-a osetio se i u Hrvatskoj. Upravo je trgovina internetom ili poštom, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, jedna od retkih trgovačkih struka u Hrvatskoj koja je beležila rast u 2020. godini i to na nivou od 12,6 posto.

Hrvatski građani preferiraju domaće internets trgovine i sve više iskorišćava prednosti onlajn prodaje pa ih 21 posto ima vlastiti komercijalni portal, a 22 posto hrvatskih preduzeća koristi u poslovanju neko od rešenja računarstva u klaudu.

Poverenje i sigurnost su ključ za uspeh

Svi ovi podaci pokazuju ukazuju na važnost eCommerce-a, a o najnovijim trendovima u toj industriji, promenama u ponašanju potrošača i obrascima potrošnje i sve manjoj razlici između internetske i fizičke trgovine, pričaće se na Adria Summit-u, prvom regionalnom eCommerce summit-u koji će se od 5. do 8. maja 2022. održati u Kempinski Hotelu Adriatik u Savudriji.

Generalni sponzor konferencije je Mastercard kao tehnološka kompanija u platnoj industriji koja koristi svoju tehnologiju i mrežu kako bi stvorila uključiv, održiv svet u kojem digitalna ekonomija funkcioniše za svakoga. Uz to, Mastercard sarađuje s organizacijama kako bi se realizovale prilike temeljene na digitalnim tehnologijama, a jedna od njih je i eCommerce.

Svim učesnicima na otvaranju samita obratiće se Kosmin Vladimiresku, direktor Mastercard-A u Hrvatskoj i Rumuniji, i naglasiti ulogu kompanije u procesu digitalizacije ekonomije.

„Uz sve veći interes potrošača za nove tehnologije plaćanja, sve su veća i očekivanja da se tvrtke dugoročno prilagode. Prema našim podacima, rast popularnosti kupovine onlajn munjevito raste, a trgovci uvode sve više načina povezivanja s potrošačima. Očekujemo da će 20 do 30 posto ove digitalne promene ostati trajno", rekao je Kosmin Vladimiresku.

„U tom kontekstu - osim digitalizacije poslovanja - sigurnost, poverenje i transparentnost nikad nisu bili važniji", dodao je.

eCommerce u svetu današnjice

Joana Gorganeanu, vođa odeljenja marketinga i komunikacija u Mastercard-u Rumunija, Hrvatska, Izrael i Balkan, biće jedna od učesnica panela "Power of Brands in eComm" na kojem će se govoriti o razvijanju poverenja korisnika za upotrebu eCommerce-a, šta brendovi treba da urade po tom pitanju i kakvi su generalno potrošači koji se odvaže na onlajn kupovinu.

Na panelu "Financial Services Booster" između ostalog, pričaće se o maksimizaciji stope konverzije, učinkovitim načinima plaćanja i fajnteku u odnosu na banke, a jedan od sagovornika biće Gabriel Gita, potpredsednik i upravnik poslovnog razvoja u Mastercard-u.

Panel "Making Adriatic eComm area place for everyone" baviće se temom malih preduzetnika i eCommerce-a, ulozi udruženja i nevladinog sektora u razvoju eCommerce-a i o najčešćim greškama u vođenju istog. Svoje iskustvo o tim temama sa učesnicima će podeliti Jelena Ristić, direktorka Mastercard-a u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini.

„Korisnici su otkrili sigurniju, korisniju i isplativiju stranu eCommerce-a i to može biti snažan pokretač privrednog rasta ako - i samo ako - osiguramo da nove tehnologije budu dostupne svima podržavajući razvoj eCommerce-a i saradnju na svim nivoima, od javno-privatnog partnerstva do civilnog sektora. Ulaganje u digitalizaciju je ulaganje u budućnost i rast, a stalna edukacija i stimulacija korisnika i trgovaca preduslov je za to. Sada nam je potrebna predanost, ambicija i hrabre ideje, a ne suzdržanost u preuzimanju inicijative kako bismo ostvarili cilj osiguravanja konkurentnosti domaćih privrednika i regionalnog uticaja na smanjenje stope sive ekonomije", rekla je Jelena Ristić.

Cilj konferencije je naglasiti važnost i prednosti eCommerce-a u trgovini današnjice, odgovoriti na pitanje kakvu finansijsku i investicijsku pismenost treba da imaju osnivači eCommerce-a, ali i apostrofirati prostor za napredak i ukazati na nadolazeće trendove.

Mi moramo biti zdravi i zato digitalna trgovina mora biti zdrava

Posle dve godine pandemije koronavirusa, neverovatno je koliko se sve razvilo na internetu. Spisak je dugačak. Beskontaktno plaćanje, fajntek aplikacije, eksplozija kripto valuta, eksplozija dostave hrane i svega, digitalizacija servisa po državama, debirokratizacija, rad van kancelarija, naplata digitalnih sadržaja, video...

Rat Rusije i Ukrajine je napravio nove izazove. Sve nas je uznemirila mogućnost da se Internet ukine Rusiji, što se na sreću nije desilo. Prekid transakcija novca, rat i opredeljivanje IT kompanija.

Šta je sledeće? Šta je sledeće u svetu? Šta je sledeće u regionu? Gde smo mi u digitalnom ekosistemu, tema je prvog Adria Summit-a "Future of Digital Commerce". Na sva važna pitanja i najnovije teme koje se dešavaju u sferi digitalne tehnologije razgovaraće internacionalno priznati stručnjaci od 5. do 8. maja, u hotelu Kempinski, u istrijanskoj Savudriji.

Konferencijski deo programa obuhvata: 4 key note spikera, 8 panel diskusija i još 4 termina iznenađenja kao i više od 70 učesnika u programu.

Šta je VIP Networking? Pa, malo pauze sa call-ovima, mc teams-ima, zoom-ovima i ostalim jedačima vremena.

Nije Istra slučajno izabrana. Ista je početkom maja u suncu, vazduh je fenomenalan i čist. Hrana je domaća, ili modernim rečnikom, proizvedena na održiv način. Volim Istru i zbog bicikla. Taman je, mreža obeleženih staza a jedna, Parenzana ide od Trsta do Poreča, putem kojim je išla uskotračna železnica - reče Zoran Torbica.

Družićemo se uživo. Mi moramo biti zdravi. Druženje i upoznavanje učesnika: degustacije vina, gastrodogađaji, golf, tenis, vožnja bicikla i ko zna šta još smislimo - navode organizatori.

Očekuje se raznolika publika 

„Uključivanje malih i srednjih preduzeća u industriju e-trgovine u potpunosti je sinhronizovano sa prisustvom velikih, priznatih kompanija za elektronsko poslovanje. Očekujemo da vidimo raznoliku publiku, uključujući lidere velikih korporacija i preduzetnike, od fajntek do alternativnih startapa, kao i investitore, menadžere privatnih kapitalnih fondova i porodične kancelarije zainteresovane za finansiranje inovacija", kaže Dejan Tešić, jedan od organizatora događaja i dugogodišnji stručnjak u oblasti bankarstva.

Osam panel diskusija započinjemo temom za menadžere i direktore velikih kompanija prepoznatih u e-biznisu - reč je o projekcijama i prognozama uticaja digitala u ukupnom šeru u ekonomiji. Globalni trendovi pokazuju da će digitalna trgovina u naredne četiri godine porasti za čak 50 odsto. Koliko brzo možemo da pratimo taj vrtoglavi rast, čućemo od top menadžera iz najvećih kompanija.

„Program nastavljamo temama o marketingu i brendingu, kao i uticaju brenda i prepoznatljivosti na uspeh u digital biznisu. Potom prelazimo na ono što svaki kupac iskusi nakon kupovine putem interneta - dostava. Kako se ona organizuje i koliko to utiče na poverenje kupaca? Da li je opravdano čekati 7 dana na isporuku ili postoje igrači koji razmišljaju na drugi način i planiraju da naprave nešto što je postalo svetski standard, a to je isporuka u 48 sati, ili čak 24 - odgovore imaju učesnici iz najvećih logističkih kompanija na našim prostorima. Prvi dan zaokružujemo panelom koji se tiče uticaja finansijskih servisa u cilju organizacije čitavog digital biznisa. Kako organizovati efikasna plaćanja, kako da imamo poverenje u korišćenje kartica ili nekih drugih metoda za plaćanje? Kako se kreditiraju potrošači za kupovinu na rate i kako uzeti instant kredit u trenutku naručivanja robe?

Dakle, kako izbeći naručivanje kredita od banaka, već u trenutku kupovine uzeti proizvod na željeni broj rata uz posrednika. Uz sve to uključujemo teme koje su vezane za blokčejn, kripto valute i alternativne metode plaćanja...", navode organizatori.

Danas je lakše nego ikada pre započeti kompaniju koja može ostvariti uspeh na globalnom tržištu. Zato uključujemo i takozvano decentralizovano finansiranje gde praktično potrošači više ne kreditiraju finansijske institucije, već se koristi novi oblik crowdfunding-a na blokčejnu koja kroz svoju unikatnu tehnologiju osigurava naplate.

Moderna revolucija u svetu finansiranja je u toku, a dostupna je svima koji žele da u njoj učestvuju - a prostor na kome mi živimo je sledeći. S obzirom na to da Adria region sada ima evropski deo, kao i onaj drugi u procesu evropskih integracija, očigledno je da ćemo predstavljati jedinstveno tržište u budućnosti.

„Želimo da promovišemo činjenicu da ovaj region deli, ne samo zajedničku istoriju, već i zajedničku budućnost. Živimo u području od 20 plus miliona. Mislim da je poseban fokus na to da lokalni fizički trgovci shvate da ih napada konkurencija izvan njihovog regiona i da bi trebalo da poboljšaju svoju ponudu usluga i bolje integrišu svoju fizičku i onlajn ponudu kako bi zaista tretirali kupce na isti način", dodaje Boris Vujičić, koorganizator događaja, izvršni konsultant i investitor sa 25 godina iskustva na međunarodnom tržištu.

Drugi dan počinjemo temama koje su vezane za korisničko iskustvo i kako da neka onlajn platforma bude dobro organizovana - dakle, da postoji jedan tok dešavanja koji je oslobođen suvišnih koraka i onoga što se zove privacy invasion ili uzimanja viška podataka, a što mnogi rade bez potrebe.

Više od 70 govornika 

Tu su i teme vezane za IT industriju koje potpiru sve ono što se tehnološki dešava. Šta znači klaud? Šta znače rimout servisi? Šta radimo sa podacima i kako koristimo anonimne i neanomine podatke kako bi popravili korisničko iskustvo, ali i napravili sebi biznis kao prodavcima?

Zatim sledi samo finale konferencije, a to je - kako da uključimo male kompanije i preduzetnike koji žele nešto da pokrenu u pogledu finansiranja inovacija? Kakva je uloga investicionih fondova, venčer kapitala, velikih institucionalnih investitora, banaka i angel investora? Kako da ljudi koji imaju svoju ideju dođu do novca i kako da sutra prodaju svoj biznis - na ta pitanja odgovoriće stučnjaci iz različitih investicionih kompanija.

„Smatram da morate biti na Adria Summit-u ako razmišljate o selidbi vašeg poslovanja van granica zemlje. Na Adria Summit-u ćemo porazgovarati s predstavnicima eCommerce asocijacija iz susednih zemalja iz Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije i Severne Makedonije kako bi saznali što njihovi kupci žele, ali i koje su pravne i birokratske procedure potrebne za uspostavu uspješne online prodaje u tim zemljama. Osim toga, na Adria Summit-u možete iskoristiti bezbrojne prilike za VIP networking u neformalnom okruženju'', zaključuje Marsel Majsan, koorganizator konferencije, osnivač i predsednik eCommerce Asocijacije Hrvatske.

Na samitu učestvuju i eCommerce Asocijacije iz Slovenije, Hrvatske, Severne Makedonije, Srbije i Bosne i Hercegovine - region, prvi put, na jednom mestu.

U kreiranju ovog događaja organizatori očekuju da vide raznoliku publiku, uključujući lidere velikih korporacija i preduzetnike koji predstavljaju svoje kompanije, od fajntek do alternativnih start-apova, kao i investitore, menadžere privatnih kapitalnih fondova i porodične kancelarije zainteresovane za finansiranje i finansiranje industrije inovacija.

Više od 70 učesnika govoriće o navedenim temama. Svakodnevno se ažurira spisak učesnika na stranici ovdeRegistrujte se na vreme. Nije veliki kapacitet, nema za sve, a nema ni lajve prenosa, naglašavaju organizatori.

четвртак, 02. мај 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво