Čitaj mi!

Za starije „Fejsbuk“, a za mlađe „Tik Tok“- pre jutarnje kafe društvene mreže

Informacije su u našim rukama, jer 82 odsto korisnika za praćenje sadržaja na društvenim mrežama koristi mobilni telefon.Kako pokazuju rezultati istraživanja o navikama ljudi u Srbiji na internetu, 94 odsto ispitanika imalo je bar jedan nalog na društvenim mrežama. Najčešće se koriste "Fejsbuk", "Instagram" i "Tviter".

Fejsbuk, Instagram i Tviter su tri društvene mreže koje najčešće koristimo, ali je zanimljivo u koje svrhe se one najčešće koriste.

„Najviše se koristi Jutjub, a pomenute mreže se koriste najčešće da bi smo održali kontakte sa prijateljima, za deljenje fotografija i vedeo zapisa, kao neka vrsta promocije sebe, kao i  za pristup informacijama, kako bi se 'bilo u toku', da se nešto ne propusti", istakla je Natalija Čorbić gostujući u Jutarnjem programu RTS-a.

Kako razne dezinformacije i teorije zavere sa društvenih mreža utiču na ljude, koji segment informisanja je najvažniji i koje se aplikacije koriste?

„Prema istraživanjima koju su rađena tokom ove godine to su društvene mreže Tviter i Fejsbuk, a u poslednje vreme raste i popularnost Redita. Novo istraživanje koje se priprema za mart mesec, nagoveštava da je Tviter najpopularnija društvena mreža", rekla je Natalija Čorbić.

Za starije „Fejsbuk", a za mlađe „Tik Tok"

„Starija populacija više koristi Fejsbuk, kao društvenu mrežu, a mlađa Tik Tok i nove društvene mreže", istakla je Natalija Čorbić.

U "šumi" informacija, poruke ljudi koje čitamo su uglavnom nepoznate, mada su tu i poruke influensera.

„Influenserima se veruje samo 40 odsto, a ljudi ističu da se vode razumom. Tu je važan subjektivni osećaj korisnika mreža. Mali je prcenat ljudi koji kažu da veruju 100 odsto", ističe Natalija.

Mladi ljudi se češće informišu preko društvenih mreža, nego preko tradicionalnih medija, pisanih i TV formata. Da li tradicionalni mediji gube bitku na društvenim mrežama?

„Reklo bi se da gube bitku, što se tiče mlađe populacije, naravno da ćemo pre da odemo na društvene mreže, nego na Gugl, kako bi smo nešto saznali. Kada je u pitanju starija populacija dominira TV format. Zanimljivo je da 82 osto saobraćaja ide preko mobilnog telefona,17 odsto preko lap top računara i 1 odsto preko tableta", ističe Natalija Čorbić.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">