Čitaj mi!

Danci razvijaju novi „smrdljivi“ i energetski čist brodski motor na amonijak

Danski investicioni fond pokušava da razvije dvotaktni brodski motor na amonijak, čime bi potpuno bilo eliminisano oslobađanje ugljen-dioksida. Oko 90 odsto svih dobara kojima se trguje na svetu transportuje se brodovima, koji sagorevaju ogromne količine goriva i oslobađaju oko 2 odsto ukupne emisije ugljen-dioksida.

Napore Inovacionog fonda Danske predvodi „MAN enerdži solušons“, a cilj je da do 2024. godine usavrše i demonstriraju potpuno novi pogonski sistem za brodove.

„Već dugo vremena MAN podržava energetski prelaz u brodskom transportnom sistemu i radimo sa velikom grupom industrijskih i naučnih partnera na razvoju novih rešenja“, rekao je Brajan Ostergard Sorensen, jedan od čelnika „MAN enerdži solušonsa“.

Prema njegovim rečima, amonijak je gorivo sa mnogo potencijala i još jedan važan korak u izbacivanju fosilnih goriva iz brodskog transportnog tržišta, a kompanija MAN već ima veoma mnogo iskustva sa razvojem motora na alternativna goriva, pa je tako već razvila prvi dvotaktne motore na metanol, etanol i LPG.

Veliko interesovanje u amonijak dolazi iz razloga što on ne sadrži ugljenik i zbog toga njegovo sagorevanje ne proizvodi ugljen-dioksid i druge gasove za efektom zelene bašte. Pored toga, njegove proizvodnja ne zahteva trošenje fosilnih goriva i može da se poveća koliko god je potrebno.

Još jedna pogodnost je vezana za amonijak – on se već transportuje u velikim količinama širom sveta, jer se koristi u velikom broju proizvoda, poput prirodnih đubriva. Oko 120 velikih luka širom planete je uključeno u uvoz, izvoz i transport amonijaka.

Pošto je globalna infrastruktura već tu, korišćenje amonijaka da pokreće brodove je prirodan korak za brodsku industriju.

broj komentara 6 pošalji komentar
(utorak, 15. dec 2020, 10:21) - mile [neregistrovani]

amonijak u buducnosti

Vodonik ce se dobijati elektrolizom vode , a za to je potrebna velika kolicina elektricne energije i za to ce sluziti vetrogeneratori, a azot kao i do sada uzimace se iz vazduha. To je green ammonia. I moze se koristiti za vestacka djubriva kao i za gorivne celije.

(subota, 07. nov 2020, 09:37) - anonymous [neregistrovani]

Automobilisti placaju

Decenijama nesto o cemu se suti. U Holandiji istrazivanje tvrdi da jedan supertanker ili kontejneski brod duzine 300-tinjak metara je "dobar" za 1mil. automobila sto se tice ispustanja stetnih gasova. A na potezu Antwerpen - Hamburg u svakom momentu ih je par desetina. U priobalnom pojasu su obavezni koristiti laksa (skuplja) goriva ali to se malo sprovodi jer nisu svi opremljeni time. Dalje od obale na teski mazut.

(petak, 06. nov 2020, 17:28) - anonymous [neregistrovani]

Бесмислено

Научно је доказано да угљен-диоксид не производи отопљавање Земље тако да је читав пројекат бацање пара, у смислу користи за планету.

(petak, 06. nov 2020, 13:36) - anonymousP [neregistrovani]

... i za 50 godina ...

... ce pronaci da su produkti "sagorjevanja" tj. supstance nastale tokom eksplotacije amonijaka u procesu dobijanja energije otrovni , kancerogeni i opasni zagadzivaci ... ali to je za 50 godina ... ko ziv ko mrtav do tada...(od tih inzinjera/naucnika sto razvijau taj motor) taj problem ostaje generacijama koje dolaze ... svako mora nesto raditi ... kako bi kapitalizam prezivio da se pare ne vrte

(petak, 06. nov 2020, 13:02) - Furioso [neregistrovani]

nije bas istina

Da biste proizveli amonijak treba vam fosilno gorivo, obično metan gde se on u procesu SMR -Steam Methane Reforming pretvara u hidrogen tj.vodonik koji se zajedno sa azotom kombinuje da se dobije amonijak. Za sve ovo treba energija tako da ovo sto pričaju su notorne gluposti.

(petak, 06. nov 2020, 12:31) - Vladimir [neregistrovani]

Jos jedna glupost

Amonijak sagorevanjem oslobadja okisde azota, koji prouzrokuju efekat staklene bastene i jedan su od izazivaca kiselih kisa. Uz to, amonijak je jako toksican, a da bi se transportovao neophodno je da bude komprimovan. I na kraju, amonijak nam je mnogo potrebniji za proizvodnju djubriva, nego za motore...

div id="adoceanrsvdcfhklggd">