Читај ми!

„Lada“ više nije šala

Ruska kompanija „Lada“ okrenula je prošle godine list s novim koncept-automobilom "X-ray". Za smeli izgled odgovoran je poznati britanski dizajner automobila Stiv Matin, koji je za britanski „Telegraf“ rekao da će s konceptom "X-ray" prestati šale koje su se nekada zbijale na račun „Ladinih“ modela.

Automobili kompanije „Lada“ oduvek su važili za izdržljive, ali estetski ne baš tako lepe mašine. Ruski proizvođač odlučio je prošle godine da okrene list i napravi potpuno moderni dizajn koji će služiti kao polazna tačka za njihove nove modele.

Koncept automobila "X-ray" nikako ne podseća na nešto što je ranije viđeno kod ruskog proizvođača, a za to je odgovoran britanski dizajner Stiv Matin, koji je za Telegraf govorio o svom iskustvu i saradnji s „Ladom“.

Na pitanje da li je imao neke dileme povodom selidbe u Rusiju i saradnje s „Ladom“, Stiv je rekao da se na taj potez odlučio zato što mu se pružila prilika da na nečemu radi od početka.

Britanski dizajner, koji je 18 godina radio za „Mercedes“ i četiri godine za „Volvo“, kaže da se posao redizajniranja jednog od ruskih kultnih brendova ne odbija.

„Razmišljao sam da li želim da dizajniram 'lade'. Ali to je bila fantastična prilika da stvari menjam. Veoma retko dobijete takvu priliku od neke kompanije da promenite sve“, objašnjava Stiv.

Prema njegovim rečima, od početka ekonomske krize situacija u „Ladi“ nije bila sjajna, a u državnoj kompaniji „Avtovazu“, koja kontroliše „Ladu“, od 2008. godine otpušteno je 22.500 radnika.

Spas je stigao od države pozajmicom od oko pola milijarde evra. Tada je odlučeno da je potrebna radikalna promena. Posebno ako se ima u vidu da je rusko automobilsko tržište veliko, a da je za dobru prodaju potreban novi automobil.

„'Lada' više ne može da se uzda u jeftinoću svojih modela. Rusko tržište postaje sve zahtevnije i zato je velika promena bila potrebna“, navodi Stiv.

Prema njegovim rečima, dizajn ranije nije bio bitan u Rusiji. Podsećajući da su se ranije zbijale šale na račun „Ladinih“ modela, Stiv smatra da je tom vremenu došao kraj.

„Svi znaju kako 'lada' izgleda, ali nikada niko nije insistirao na izgledu. To će se u budućnosti promeniti. Koncept 'X-ray' je uvid u to kako će ruska kola izgledati u budućnosti“, ističe Britanac.

„Baš zato sam i napravio ovako hrabar dizajn sa karakterističnim prednjim delom. Svi će u budućnosti moći da, kada pogledaju u auto "X-ray", kažu: 'Eno nove lade'“, kaže Stiv, dodajući da je to utisak koji je želeo kada je kreirao novi ruski brend.

Prvi modeli koji će vući poreklo od koncepta "X-ray" sići će sa proizvodnih traka 2015. godine.