среда, 26.06.2013, 17:32 -> 16:36
štampajKola koja se sama parkiraju
Za svakoga kome je dozlogrdilo kruženje po popunjenim parkinzima u potrazi za slobodnim mestom, iz „Volvoa“ stiže rešenje – automobil će sam, pomoću senzora i kamere, pronaći slobodno mesto, doći do njega i uparkirati se.
Razmišljamo o kolima koja se sama voze, ali zar ne bi bilo lepo da se, barem za početak, automobil sam parkira. Korak u tom smeru napravila je švedska kompanija „Volvo", iz koje najavljuju da će njihov novi sistem omogućiti vozačima da ostave svoja kola na parkingu, a da će vozilo nakon toga samo pronaći prazno mesto i parkirati se.
Sve što je potrebno da vozač uradi jeste da automobil doveze na parking ili u garažu i aktivira ovaj režim rada preko mobilne aplikacije. Dobro je poznato da već duže vreme postoje aplikacije koje vozačima pomažu da pronađu slobodno parking mesto.
Međutim, „Volvo" je otišao korak dalje i pomoću slične tehnologije navigacije osmislio sistem da automobil, koristeći kamere i senzore, sam pronalazi upražnjeno mesto i parkira se.
„Vozač samo ostavi automobil blizu parkinga ili garaže i pokupi ga kasnije kad završi sa obavezama", kaže Tomas Broberg, bezbednosni savetnik u švedskoj kompaniji.
Međutim, sistem automatskog uparkiravanja samo radi u parking objektima i površinama kompatibilnim sa tom tehnologijom. Mnoge automobilske kompanije rade na sličnim sistemima.
Tako su „Audi", „Folksvagen" i „Leksus" razvili svoje koncepte, ali u njihovom slučaju vozilo ne može da pronađe mesto, već vi morate da ga dovezete do slobodnog parkinga, a onda se ono samo uparkirava.
Vlasnici automobila, ipak, neće videti ovu tehnologiju skoro.
„Još se sve nalazi u fazi razvoja. Radimo punom parom da postanemo lider u ovoj oblasti i planiramo da uvedemo prve odlike autonomnog upravljanja na našem novom XC90 modelu", objašnjava Bloberg.
„Volvo" ne bi bio ono što jeste, a da bezbednost nije na prvom mestu. Iz kompanije ističu da je tehnologija potpuno bezbedna i da automobil u režimu automatskog upravljanja reaguje na vozila i na prolaznike.
„Naš pristup je baziran na principu da vozila u autonomnom režimu moraju da budu bezbedna u odnosu na okolinu, druga vozila i nezaštićene prolaznike", navodi Bloberg.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар