Читај ми!

Игра „кокошке“ у заливу Сан Дијега – умало чеони судар два америчка ратна брода

Два ратна брода америчке морнарице једва су избегла чеони судар у заливу Сан Дијега, након што су пришли један другом на мање од 100 метара удаљености.

Снимак камере која надгледа залив показује ракетни разарач „Момсен“ како улази у луку, док истовремено десантни брод „Харперс фери“ покушава да изађе из луке.

Бродови су се кретали чеоно један према другом све док „Момсен“ није нагло скренуо улево како би избегао већи брод.

За лаичко око, удаљеност од неколико десетина метара између два брода можда не делује мала, али је то изузетно ризична ситуација и секунде су одлучивале да ли ће уопште успети да се избегну.

Иако није било повређених нити је причињена материјална штета због наглог маневра, америчка морнарица покренула је истрагу због чега се у заливу одиграла бродска верзија „кокошке“.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(петак, 02. дец 2022, 16:38) - anonymous [нерегистровани]

Re: Suprotno COLREGS pravilima

Pogledaj snimak na Jutjubu.
Na onom delu svoje putanje kada je trebao skrenuti desno, desantni brod je neposredno uz svoj desni bok imao jedan remorker koji uporno i dugo nije oslobađao desnu stranu desantnog broda.
Čim je remorker oslobodio prostor, desantni brod je krenuo u manevar ali to na vodi ne može tako brzo.
Kada se postavi u odgovarajućem pravcu, nasred tog pravca vidi se bova (plutača).
Jedino rešenje je bilo hitni manevar ulevo.
Problem je stvorio remorker, a pilot desantnog broda nije mogao znati da će remorker toliko dugo biti uz njegov desni bok.

(петак, 02. дец 2022, 00:12) - anonymous [нерегистровани]

Suprotno COLREGS pravilima

Skiper manjeg broda je odlučio da izbjegne sudar suprotno COLREGS mađunarodnim pravilima za izbjegavanje sudara time što je okrenuo ulijevo (“to port”) umjesto udesno (“to starboard”) kako je to preporučeno pravilima. O tome je obavijestio preko radija mada se čini da je manevar započeo prije nego što je dobio potvrdu da ga veći brod sluša.

Ovakvo odstupanje se može opravdati položajem brodova, ali će skiper manjeg broda morati da dokaže da je imao potvrdu kolege - u suprotnom skretanje ulijevo je moglo da dovede do fatalne zabune.