Сутра у „Студију“ нешто сасвим другачије – некласична класика

После паузе од двадесет година, Иван Тасовац наступа као пијаниста у емисији „Студио“, на Првом програму РТС-а сутра увече. Гостујући у Јутарњем програму, открио је и шта ће гледаоци имати прилике да чују и како је дошао на идеју да споји наизглед неспојиве ствари.

Тасовац није штедео комплименте на питање какви су му утисци са снимања емисије Студио: „У овом тренутку имамо један шоу који би изазвао пажњу и да се приказује у Британији, Немачкој, Америци... Одавно нисам овако ишчекивао неку емисију и ово је програм који заиста све генерације могу да гледају.“

Како је навео, гледаоци ће сутра у Студију имати прилике да чују и уживају у нечему другачијем, што је укратко описао као да су се Моцарт и Ерик Сати пробудили после рејв журке.

„Гледаоци ће такође приметити да ту музику заправо одлично знају, јер постоји гомила композиција класичне музике које људи савршено препознају, а не знају ко их је компоновао“, рекао је Тасовац, откривајући да ће људи крај малих екрана имати прилике да чују Моцартов Турски марш и Сатијев Гносијен у нешто другачијем светлу.

Тасовац такође каже открива да ће у сарадњи са „Скај мјузиком“ и убудуће избацивати нови програм.

Повреда + корона = нешто сасвим другачије

До свега овога не би дошло да се није десио низ, не тако пријатних, околности. Пре три године је повредио кичму и док је лежао у болници и, како каже, откривао нову дефиницију бола, помислио је „када већ морам да научим поново да ходам, што не бих научио и поново да свирам“.

Друга околност била је пандемија. „Тада ми се отворио један временски простор где сам и дању и ноћу имао времена да седим за клавиром и кроз једно сентиментално путовање кроз прошлост откривам оно што је могуће у овом тренутку радити“, навео је директор филхармоније.

„Оно што је мени било јако интересантно је било да направим неку врсту атмосфере у којој се Моцарт, Шопен, Рахмањинов буде после неке рејв журке у Србији и чују своју музику која звучи потпуно другачије. Узео сам партитуру и не мењајући ниједну оригиналну ноту и око тога смо направили матрицу која даје потпуно другачију атмосферу, а затим се враћам за клавир и свирам сваку ноту као на концерту“, објашњава Тасовац.

Ово је музика која буди добро расположење. Директор филхармоније каже и да ће он бити задовољан ако се публика буде макар упола забављала колико они док су стварали.

Сматра и да је овај пројекат нова етапа његове музичке каријере и признаје да све док поново није сео за клавир заправо није схватао колико му недостаје свирање.

„Нисам уопште имао осећај да ми недостаје, јер откад знам за себе живим са музиком и за музику. Бити на челу најбољег оркестра у земљи је толико узбудљив посао да је све то довело до утиска да ми ништа не фали. Међутим, открио сам да је то ипак један део мог живота од ког не могу да побегнем", истакао је Тасовац.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво