Математичка даровитост ученика - један али вредан

Када говоримо о математичкој даровитости поставља се питање идентификације изразито даровитих ученика као и проналажење прикладних програма за рад са овом децом.

Термини као "математички даровити" или "високо способни за математику", обично се користе за ученике чије су математичке способности изнад просека, а то је између 2% или 3% деце од укупне популације. Многи људи, управо нагласак стављају на вештине рачунања или способност понављања научених математичких поступака. У том случају права математичка даровитост се не опажа, а пажња се посвећује мање важним чињеницама.

Даровити ученик за математику је онај ученик који поседује изузетне натпросечне способности и интересовање за њу. Под математичком даровитошћу се обично подразумева висока способност математичког мишљења и разумевања математичких идеја, а не само висока способност извођења аритметичких операција или постизање одличног успеха у школској математици.

Високо даровита деца почињу у предшколском добу знатно раније да читају од остале деце, да постављају питања и показују радозналост, затим имају јако добро памћење и лако врше уопштавање нових ситуација. Код ове деце се стално буди жеља за знањем и њихова решења су окарактерисана као веома креативна и оригинална.

Највећи број математичких програма управо је посвећен развоју вештина рачунања, тако да тестови и оцене које се дају у оквиру таквих програма показују да ученици који нису даровити али имају развијену вештину рачунања постижу исте резултате на тестовима као и истински даровити ученици. Наравно, ово води ка томе да се ови ученици идентификују као даровити, а то је погрешно, и важно је избећи овакву грешку.

Подједнако је важно и открити оне ученике који су заиста даровити. Многи математички даровити ученици не показују интересовање нити ентузијазам за школску математику и ови ученици обично виде програм као незанимљив и њима неприкладан.

Треба истаћи да се математичка даровитост огледа кроз лакоћу израде математичких задатака, способност за самостално учење, одличан успех у математици, али и у другим предметима , у постављању оригиналних питања или задатака и давању посебно интересантних решења.

Карактеристике које могу помоћи у препознавању даровитих ученика:
-Одлучно разумевање и радозналост о нумеричким информацијама,
-висока способност математичког мишљења и уочавања математичких правила и веза,
-изузетна способност да се мисли и ради са математичким проблемима на креативан начин, а не на стереотипни начин,
-изузетна способност трансфера наученог на нове, непознате математичке ситуације.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(четвртак, 31. мар 2016, 13:38) - Matematicar [нерегистровани]

Odlicno poredjenje

Veoma dobar clanak o razlici matematickih talenata i vrednih ucenika. S obzirom na vaznost matematike u ostalim naukama i celokupnom zivotu, veoma su vazne obe navedene kategorije.
Talentovane matematicare treba otkrivati u osnovnoj skoli, kroz takmicenja i druge metode, i onda usmeravati ka izvanrednoj ustanovi, Matematickoj gimnaziji u Beogradu. Njihov put i napredak je time zacrtan, i kao sto vidimo izvanredni svetski rezultati ne izostaju.
Druga grupa, vrednih djaka dobrih matematicara, je takodje veoma vazna, jer je mnogo veca. Oni ce nastaviti skolovanje u raznim oblastima, i vecina njih, i drustvo u celini, ce imati vrlo velike koristi od prethodno stecenog znanja matematike.

(четвртак, 31. мар 2016, 13:11) - anonymous [нерегистровани]

Au

"Када говоримо о математичкој даровитости поставља се питање идентификације изразито даровитих ученика као и проналажење прикладних програма за рад са овом децом." I na kraju priprema za slanje tj. napustanje Srbije "radi skolovanja u inostranstvo"