Читај ми!

БМВ и Фолксваген кажњени са милијарду долара због одбијања да се такмиче

Европска комисија тврди да су БМВ и „Фолксваген“ договорили ограничавање увођења нових технологија за смањење емисије штетних издувних гасова и казнила је произвођаче аутомобила са милијарду долара.

Европска комисија је саопштила да су велики немачки произвођачи аутомобила прекршили правила Европске уније о антитрусту ограничавањем конкуренције на пољу унапређења технологије за емисију чистијих издувних гасова код нових дизел аутомобила, преноси Дојче веле.

Комисија је казнила БМВ и „Фолксваген“ Групу са 875 милиона евра (милијарду долара).

Шефица антитрустовске политике ЕУ, Маргрета Вестагер, рекла је да су „Дајмлер“, БМВ, „Фолксваген“, „Ауди“ и „Порше“ „поседовали технологију за смањење емисије штетних издувних гасова и изнад онога што је законски прописано по стандардима Европске уније“ и договорили се да ограниче употребу те технологије.

„Фолксваген“ група, која поседује „Ауди“ и „Порше“, мора да плати близу 500 милиона евра, а БМВ близу 375 милиона евра.

Вестагерова додаје да су овим договором и избегавањем конкуренције у погледу унапређења технологије потрошачима ускраћене могућности да купују аутомобиле који ће производити мање загађења.

„Данашња одлука сведочи о томе како легитимна техничка сарадња може да крене у погрешном правцу“, нагласила је Вестагерова.

Са годишњим прометом од око 223 милијарде евра, казна „неће финансијски нанети велику штету 'Фолксваген' групи", наводи дописник Дојче велеа из Брисела. Међутим, овај потез је значајан пре свега за Европску унију јер је ставила до знања да води рачуна о пословању компанија.

„Дајмлер“ није кажњен јер је Комисији открио детаље о овом техничком споразуму и сарађивао је у истрази.

Око које технологије су се споразумели произвођачи аутомобила

Казне које је Европска комисија изрекла произвођачима аутомобила повезане су са развојем технологије познате као Селективна каталитичка редукција (Selective Catalytic Reduction - SCR ), код које се у издувни систем аутомобила додаје "AdBlue" или уреа како би се смањила емисија азотних оксида.

Још у априлу 2019. године произвођачи аутомобила су били упозорени да Комисија истражује такозвану „тајну шему“ о ограничавању технолошких унапређења од 2006. до 2014. године који крше антимонополска правила Европске уније.

„Компаније могу да сарађују на много начина да би побољшале квалитет својих производа. Међутим, правила конкуренције ЕУ не дозвољавају им да се договоре управо супротно: да не побољшавају своје производе, нити да се такмиче у квалитету“, рекла је Маргарет Вестагер још 2019. године.

број коментара 0 Пошаљи коментар