Вирџин Галактик најављује путнички млазњак три пута бржи од звука

Компанија за свемирски туризам Ричарда Бренсона, „Вирџин галактик“ јутрос је представила модел новог путничког суперсоничног авиона. Из компаније тврде да ће усавршена летелица моћи да превози између девет и 19 путника и достиже брзину чак, три пута већу од брзине звука.

Компанија „Вирџин галактик“ се пре свега бави свемирским туризмом и својим специјалним летелицама превозе путнике до ивице свемира и назад. Последњих година компанија се заинтересовала и за примену свемирских технологија у развоју брзих, комерцијалних летова на земљи, коришћењем подорбиталних ракета како би путницима омогућили бржи транспорт него обичним авионом.

Међутим, у последње време делује као да компанија своје интересовање преусмерава са подорбиталних ракета на суперсоничне авионе. У мају ове године најавили су да развијају ове летелице у сарадњи са Насом. Наса се дуго бави развојем суперсоничних летелица, и тренутно раде на „тихом“ авиону дизајнираном да пробије звучни зид "X-59 QueSST". Захваљујући њиховој помоћи, „Вирџин галактик“ тврди да ће њихов модел суперсоничне летелице задовољавати критеријуме потребне за остварење овог циља.

Поред ове сарадње, компанија Ричарда Бренсона најављује и сарадњу са компанијом „Ролс-Ројс“ на развоју погона за летилицу. Ове две компаније су потписале неформални уговор о сарадњи на овом пројекту.

Најављено је да ће авион летети на висини од око 18 километара, као и да ће „усмерити авио-индустрију ка коришћењу одрживог горива за летење“. Ипак, и даље није извесно колико ће времена бити потребно да летелица буде завршена, као и колика ће бити цена читавог пројекта.

С обзиром на веома ограничен број путника по летелици, мало је вероватно да ће цена карата бити приступачна просечном потрошачу. „Вирџин галактик“ већ наплаћује карте за туристички обилазак васионе 250.000 долара.

Из компаније најављују и да ће у летелици постојати могућност прилагођавања кабина жељама путника, као и седишта у првој и бизнис класи, што указује на то да лет суперсоничним авионом вероватно неће бити занемарљив трошак.

број коментара 5 Пошаљи коментар
(уторак, 04. авг 2020, 13:28) - anonymous [нерегистровани]

Tehnologija

Tehnologija letenja tri puta brze od brzine zvuka je postojala jos 60ih godina proslog veka, s obzirom da je americki spijunski avion SR-71 Blackbird razvijao upravo tu brzinu. Tuzno je da se ta tehnologija koristila u vojne svrhe citave 3 decenije, a tek 60 godina kasnije se razmislja o primeni te tehnologije u civilne svrhe.

(уторак, 04. авг 2020, 09:48) - anonymous [нерегистровани]

Svakog čuda tri dana dosta

Imali smo to i ranije, Concorde, TU-144, ne bas tri puta brzi od zvuka i eno ih u muzejima avijacije i zabavnim parkovima. Zarada je ipak presudnija od prestiza.

(уторак, 04. авг 2020, 02:36) - anonymous [нерегистровани]

Razne fantazije u Umovima,

Ljudskog roda, prekoracuju granice dozvoljenog i normalnog, a sto se mene tice, neka Brenson prevozi svoju familiju u tim " patronima", jer pametnom to nista ne znaci a jos manje treba. Neznam sta je ludje od ludosti, ali polako saznajem pored ovih milijardera koji pored mene NIKADA nebi ni postojali, jer su rapidno krenuli raznim putevima da unistavaju Narode i sam Svet...

(уторак, 04. авг 2020, 00:55) - anonymous [нерегистровани]

razlicit ugao

Ali najiskrenije, ne zelim da zvucim maliciozno; iskreno, sve to nije potrebno danasnjem covecanstvu. Kao prvo, ocigledno je da ce motori ( aksijalni kompresori ) raditi na klasicno gorivo kao i do sada, daklem zavise od NAFTE. Pa zar nam nije malo dosta te nafte? Drugo, cena karte ukazuje da ce se time voziti fukara i lopovi ( kojekakvi Epstajni i slicni ) Nadalje, razvoj takvih projekata samo staje na put onima koji mozda imaju napredniju tehnologiju na papiru, ali se plase i da zucnu jer ce im "Caba Der" doci na vrata. Ima jos mnogo argumenata, ali evo vreme je za moju vecernju voznju biciklom :) Pozdrav :)

(уторак, 04. авг 2020, 00:42) - anonymous [нерегистровани]

Konacno

Da li cu doziveti i taj dan...
Sramota za ovaj svet da to do sada nemamo a glavno je da smo ga zatrpali ratovima, bombama i djubretom koji moramo da ignorisemo da ne bi poludeli.