Од Амстердама до Париза за сат и по, али по шинама – није научна фантастика

Холандска компанија „Харт хиперлоп“ објавила је да би ускоро могли да направе нискоенергетски, супербрзи воз који би путнике од Париза до Амстердама превoзио за око сат и по.

Према истраживањима које је спровела компанија, нови воз би могао да постане стварност већ 2028. године, а њихов примарни циљ су пет главних рута које би могле да промене начин на који људи свакодневно путују.

„Оно што га чини тако јединственим је велики капацитет, ниска потрошња енергије и велике брзине које ће значајно да скрате време путовања. На пример, путовање између Амстердама и Париза трајаће само сат и по“, тврди представник компаније.

План је да се изграде националне, али и међународне руте. Нови воз би требало да повеже Амстердам, не само са Паризом, већ и са Гронингеном и Хагом. Што се тиче међународних линија у плану је веза са Дизелдорфом и Франкфуртом.

Стефан Маргес, руководилац пројекта „Харт хиперлопа“, тврди да ће овај воз од Амстердама до Ајндховена стизати за 15 минута, за шта је иначе потребно око 90 минута вожње аутомобилом. Путовање од Амстердама до Дизелдорфа за које је аутомобилом потребно око два и по сата, трајало би мање од пола сата.

У компанији верују да ће овакав вид превоза путника драстично променити начин на који људи доносе одлуке о месту становања или рада, јер ће бескрајно олакшати путовање.

број коментара 10 Пошаљи коментар
(уторак, 12. мај 2020, 17:51) - anonymous [нерегистровани]

Pozdrav iz Eindhovena

Odavde do Amsterdsma ima 115 km, znaci ne putuje se automibilom 90 minuta. Dok nisu ogranicili brzinu, trebalo je najvise sat, ako nema guzve. Na srpskom se kaze Diseldorf (a i na njemackom), nema tamo nikakvog dizela da bude Dizeldorf. Voz od Amsterdama do Pariza se nece isplatiti, i ovaj sad je poluprazan (i vrlo skup). U Groningen niko ne ide, a praviti ovako brzu liniju do Den Haga nema smisla, jer je preblizu.

(петак, 08. мај 2020, 22:00) - anonymous [нерегистровани]

To je super

Bolesno . Da sam ja ŠEF na ovoj planeti, dozvolio bi samo brzinu do 80 km/h . Sve prave nešto brže, luđe,. Čovek bi trabao da se odmori i uživa u putu.Ali današnje vreme je ludo , sve neki novi rekordi, brže ,jače.Pa selfi ,pa mrtav.Luda planeta.Hvala da sam doživeo i vremena sa manje ludaka.
Kako je rekao Alan Delon ,neće biti žalostan , kada napusti ovaj svet.
Živeli.

(петак, 08. мај 2020, 09:03) - anonymous [нерегистровани]

Logika

Авио превоз је најбржи вид превоза путника АЛИ припрема за лет је негативни део овог правоза траје и дуже ид самог лета, према томе превоз железницом је далеко бржи на краће дестинације и нормално у земаљским условима. Аутомобилски индувидуални превоз у будућности биће превоз за изласке у природу и на краће релације због цене почевши од осигурања, горива и одржавања самог аутомобила.

(понедељак, 04. мај 2020, 19:21) - anonymous Radeta [нерегистровани]

Maa, dajte molim Vas

A sta cu u Parizu? Da me izbode neki pomahnitali terorista. Prvo nek obezbede sigurnost gradjana na ulicama od terorista i virusa a lako cemo mi za taj super brzi voz.

(понедељак, 04. мај 2020, 18:02) - anonymous [нерегистровани]

Low Cost Avionski Letovi

Polako, treba da vidimo sta ce se desiti sa avionskim letovima koji kostaju par desetina evra. Mislim da ce i ovaj biznis model proci kroz velike promene.

(понедељак, 04. мај 2020, 15:47) - Milan [нерегистровани]

Nije problem voz

vec je problem napraviti prugu, ustvari tunel gde bi se on vozio. TGV je testiran i ide preko 500 na sat, ali se vozi maksimalno do 300.

(понедељак, 04. мај 2020, 09:29) - anonymous [нерегистровани]

Concorde story

Ta linija bez usputnih stanica (Roterdam, Antwerpen, Brisel) nece uopste biti rentabilna. Od pocetka je nepopunjena a ko putuje direktno uzme avion 80-ak €, redovna cijena, 1h20min. Jedina prednost je iz centra grada u centar grada bez puno kontrola kao na aeorodromu.

(недеља, 03. мај 2020, 16:23) - anonymous [нерегистровани]

POSTOJI

Na sinama postoji i u Evropi. Mozda malo sporije, ali postoji. Na primer od Barselone do Madrida sa 5 stanica i vreme koje potrosi na njima voz predje za 2,5 sata a duzina je oko 630-650 kms. Od Pariza ako se napravi pruga, ona je ravnija od obicnog puta koji ima nekih 500 km tako da bi bilo oko 1,5 sat za nekih 450 kms. Dakle vrlo slicna brzina i naravno sve zavisi koliko bi stanica bilo usput. Mozda samo jedna u Briselu? Ovakvi vozovi se ne zaustavljaju u malim gradicima i selima. Samo veliki gradovi.

(недеља, 03. мај 2020, 13:35) - anonymous [нерегистровани]

To već postoji

To već postoji u Kini. Voz od Kantona do Vuhana prelazi za 3 sata. Pruga je dugačka tačno 1.069 kilometara...Znači ako se uporedi sa onim što Holandija hoće, ovaj Kineski voz već vozi razdaljinu od "Amsterdama do Pariza" za 1,5h.

(недеља, 03. мај 2020, 10:16) - anonymous [нерегистровани]

AutoCAD je cudo

25 godina pokusavaju da ubrzaju tu liniju i dosli su do 2 sata do Brisela, 4 sata do Pariza. Par stanica, kratke relacije za maksimalnu brzinu. Kad bi bila "pravolinijska" relacija bez naseljenih mjesta (usporenja, buka..) mozda bi i uspjeli.