„Ербас“ жели да радикално промени путничке авионе
Још од када је почела ера комерцијалних летова, основни облик авиона није се много мењао. Узмете труп, ставите два крила на њега, додате реп и спремни сте за летење. „Ербас“, међутим, има другачије планове – примењивањем концепта „летећег крила“ у путничким авионима.
На аеромитингу у Сингапуру, „Ербас“ је представио концепт летелице спојених крила која би једног дана могла да уђе у службу.
Названа Маверик (MAVERIC – Model Aircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls), летелица је за сада само два метра дугачка и 3,2 метра широка.
Иако су пробе почеле још у јуну, „Ербас“ је чувао концепт у тајности.
Концепт „летећег крила“ примењен је у војним летелицама, од којих је најпознатији пример амерички стелт бомардер „Б-2“. Поменути концепт даје летелицама изглед као да су крила спојена без посебно истакнутог трупа летелице.
Потенцијалне предности авиона спојених крила су снажнија структура, лакша летелица и тиши мотори. Посебно важно јесте што облик смањује отпор ваздуха, што би заједно са мањом масом, значило и знатно мању потрошњу.
За путнике би то, тврде из „Ербаса“, значило да би кабина изгледала више као соба него као цев и омогућило би изузетно удобан кабински распоред.
Путници би имали више места за ноге и шира и комотнија острва.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар