Шведска уводи ауто-путеве са шином за пуњење електровозила

Шведска има план да уведе путеве који ће да пуне електрична возила док се крећу. Тај пројекат је реализован у виду експерименталног пута "eRoad–Arlanda". Ако се овај пут покаже ефикасним, пројекат ће се проширити на целу Шведску. Овај пут пуни возила у покрету – електричне аутомобиле, камионе, аутобусе. Пут се налази у близини Стокхолма, тачније повезује аеродром Арланда са логистиком у самом граду и то у дужини од готово два километра.

Рачуница шведских инжењера је веома једноставна – камиони скоро 80 одсто вожње остваре возећи по ауто-путевима и то обично у колонама. Новим путевима са шинама у средњој траци штеди се на енергији, нема загађења, а транспорт је до 10 пута јефтинији.

Употребом покретне „руке“, која се налази на дну шасије, возило се повезује са шином која проводи струју, а која је инсталирана у коловоз. Када се возила приближе стази, сензор из аутомобила или камиона открива електрифицирану шину, покретна рука се спушта испод возила и припаја на њу. 

Домет камиона који вози робу кад се откачи са шине, јесте 150 километра, што је довољно да се роба довезе до складишта и да се поново врати на ауто-пут.

„До 2030. године смањићемо број возила на фосилна горива за 70 одсто од тренутног, а овај пут је само један од неколико пројеката које је започела управа за саобраћај с намером да се развијају и тестирају технологије“, објаснио је Ибрахим Бајлајн, министар за политику енергије.

Безбедност на највишем нивоу 

Пруга је потпуно безбедна за ходање по њој босим ногама, дакле и за људе и за животиње, јер струје на површини нема.

„Све мора бити у складу са највишим стандардима безбедности и повезано са аутономном вожњом. Брзина овога пројекта зависи од брзине којом будемо могли да обезебедимо средства за субвенцију оних који желе да купе овакве камионе“, истакао је Бајлајн.

Јужна Кореја и Кина такође улажу у развој соларних, електромагнетских путева на којима се пуњење аутомобила и камиона ради бежично, како би смањиле емисије штетних гасова.

Међутим, овај шведски пут је први такве врсте у свету, а предности пројекта су што би, уколико се инсталира у целој земљи, омогућавао да електрични аутомобили имају мање батерије, што би било јефтиније за њихову производњу и решило многе еколошке проблеме око њиховог уништавања после употребе.

број коментара 20 Пошаљи коментар
(недеља, 22. дец 2019, 09:55) - anonymous [нерегистровани]

Tesla

Nešto slično je hteo i Nikola Tesla

(недеља, 22. дец 2019, 09:05) - anonymous [нерегистровани]

@Sta vas briga, islamofobi!?

Kakve veze imaju islamofobi sa elektrikom?

(субота, 21. дец 2019, 17:57) - Ulmer [нерегистровани]

@Znamo mi šta je indukciono punjenje!

U tekstu se ne radi o indukciji a ti to spominjes,hoces reci kako u Nemackoj to sa indukcionim punjenem baterija vec dugo ima,nije bas dugo,od 2014-te.Odstupio si od teme,ako nisi shvatio shvati sada i ja sam u Nemackoj.Jos nesto italijani to vec imaju od 2012-te prvi autobusi saobracali su izmedju Torina i Djenove.

(субота, 21. дец 2019, 11:39) - Gastarbajtovanje [нерегистровани]

Znamo mi šta je indukciono punjenje!

Jedan takav autobus vozi i naš čovek iz "Pukovac kod Leskovac"!

(субота, 21. дец 2019, 10:18) - anonymous [нерегистровани]

Sta vas briga, islamofobi!?

Švedska će da izmisli i to, a vi se pušite!

(субота, 21. дец 2019, 08:00) - anonymous Lala [нерегистровани]

Samo me interesuje :

Oće brodovi, avioni, poljoprivredna mehanizacija isto tako da se prebaci na šinu sa strujom .

(субота, 21. дец 2019, 06:00) - anonymous [нерегистровани]

Neefikasno do bola

Suplja prica u eri Gretenizma.
Prenos jednosmjerne struje je neefikasan.
Bezicno punjenje jos neefikasnije.
A struju pravimo tako sto lozimo ugalj i u principu koristimo parnu masinu.
O baterijama da i ne govorimo.
Ali zato svaki dan u vijestima Amerika ima novi nosac aviona, Rusija ima novi nosac, Kina ima novi nosac... Ovi nosaci zagade koliko milioni automibila. Kad ce nosac na struju?

(субота, 21. дец 2019, 01:18) - anonymous [нерегистровани]

Gdje?

Gdje u Svedskoj???

(петак, 20. дец 2019, 19:37) - anonymous [нерегистровани]

hahaha

hahaha ocuvanje zivotne sredine,videcete tu ima da bude pljacke i pljacke,ne radi se to za dzaba ssmo radi profita,pa i pre 50 godina se vozilo s dizelom,fabrike puse dim se siri i nikad nije bilo zagadjeno,zagadjen vazduh je sto niko nece da prizna su ratovi na bliskom istoku gde ucestvuju evropa,amerika,rusija itd oni su zagadili zemlju naoruzanjem,evo ti jedan klasican primer velike kradje,struja se negde proizvodila s vetroparkovima,vodom itd sada uzimaju struju dzabe nikakvog ulaganja nema bog do svetlost,sunce oni uzimaju a naplacuju sad skuplje struju nego dok su je proizvodili mukom,izmislili stednu lampu,neka dajte vi meni obicne sijalice jeftine su mi bile a ne kao stedna lampa i zviznuli mu cenu 20 evra....

(петак, 20. дец 2019, 13:59) - Ulmer [нерегистровани]

@Nemacki el. autobusi

Ovo nema veze sa indukciom,prilikom indukcionog punjenja baterija vozilo mora da miruje,autobus stoji iznada indukcione ploce dok ima pauzu i dopunjava se,dok je ovaj prikazan nacin punjenja u pokretu.A da se bas preterano puno upotebljavaju autobusi na indukciono punjenje baterija u Nemackoj nije na mestu.Prvi ovakav autobus pusten je u saobracaj u Braunsvajgu trasa je duga 12km.ima jos kratkih trasa u Minhenu,Hamburgu...