Читај ми!

Где је авион сада – одговор је нашла једна Београђанка

Колико често вам се догодило да чекајући некога да допутује авионом, на сајту пратите докле је стигао? Некада то радимо из страха, некад смо нестрпљиви. На челу фирме која се бави праћењем авиона је једна Београђанка, бивша ученица Математичке гимназије.

Слике авиона који се, у тренутку док ово снимамо, спремају да слете или полете у Европи делују прилично хаотично, па и застрашујуће за лаике, али у суштини посаде у овим авионима врло добро знају шта раде. Више од четири милиона људи у свету дневно посети сајт за праћење летова. Највише је оних који ишчекују дете, члана породице или вољену особу, па им свака информација много значи. Има и оних који воле да посматрају авионе, да прате руте и ретке моделе авиона. Ипак, мало ко зна да је међу директорима ове фирме Београђанка, бивша ученица Математичке гимназије.

„Да би имали светску покривеност коју данас имамо и заиста покривамо све делове света, било је потребно инсталирати те пријемнике свуда по свету. У почетку оснивачи су путовали по свету и молили људе да би инсталирали те уређаје на њиховим кућама, али онда су се досетили једне феноменалне идеје да има јако пуно радио аматера који хоће да нам помогну“, рекла је Мина Бостром Накићеновић.

Како каже, годишње се прати и до 70 милиона летова. Основна идеја била је да се пружи слика свих летова, а накнадно су дошле захвалнице родитеља чија деца путују, али и авио-компанија.

„Сви авиони који лете, емитују један сигнал који се зове АДСБ, који је јавни сигнал и који служи да би авиони могли међусобно да комуницирају и да се не би сударили, а то је повезано са гпс системом. Сви ти подаци су јавни, и дозвољено је да се скупљају, није потребна некаква дозвола. Да би могли да се скупе сви ти подаци потребан је један хардверски уређај – ресивер", навела је Мина Бостром Накићеновић, директорка техничког дела

Мина је завшила Електротехнички факултет у Београду и после тога отишла у Шведску. За себе каже да је радознала. Напустила је први посао и упустила се у авантуру, која ју је довела до директорке позиције. Има троје деце и очигледно све постиже.

Користим увек прилику кад летим, а пуно летим, да попричам са пилотима ако за постоји могућност. Сви су изузетно захвални што постојимо. Авиокомпаније има преглед само сопствених летова, али они немају те пријемнике свуда по свету и не могу да понуде на истом екрану све летове“, рекла је Мина Бостром Накићеновић, директорка техничког дела

У Београд је овога пута дошла како би у својој Математичкој гимназији ђацима испричала шта ради и охрабрила их да сањају.

У плану јој је да напише књигу и да добије пилотску лиценцу. Када поново дође, проверићемо да ли је постала и пилот.

петак, 03. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво