Домаћи електрични аутомобил вероватно већ на идућем Сајму

Први српски електрични аутомобил могао би бити представљен већ на идућем Сајму аутомобила у Београду, уверен је оснивач Међународне групе електронских експерата (ИЕЕГ) Славко Вујовић.

Домаћи електрични аутомобил вероватно већ на идућем Сајму Домаћи електрични аутомобил вероватно већ на идућем Сајму

На представљању пројекта развоја првој електричног аутомобила Србије Вујовић је рекао да, пошто је завршено тестирање електромагнетних мотора и система управљања батеријама може да се очекује да ће прототип бити завршен за шест месеци.

„Све је истестирано и надамо се да ће за шест месеци индустријски модел бити припремљен за производњу", указао је Вујовић.

Он је рекао да су планиране и прве пумпе за струју у Старој Пазови, али напомиње да су тренутно проблем у развоју електричног аутомобила стандардизација и регистрација.

Све компоненте, како истиче, морају да се стандардизују и пренесу на домаћа предузећа, како би се запослила аутоиндустријска у Србији са новим, иновативним програмом који свет тражи.

Вујовић је подсетио да је у неким земљама већ сваки трећи аутомобил на електрични погон, а да је то постигнуто кроз разне стимулације, што је неопходно и код нас.

Он је најавио да ће се све компоненте, шасија, електромагнетни мотори, систем за управљање батеријом производити у Србији, а да ће се само батерије формирати са Немцима.

Када је реч о цени, Вујовић је истакао да електрични аутомобил мора бити комерцијалан, и ако не конкурентнији од обичних, мора барем ићи у корак са конкуренцијом.

Програм развоја првог српског електричног аутомобила, како је нагласио, користи домаће ресурсе, пре свега знање и људе.

Председник Одбора за екологију и законодавство у Привредној комори Србије Синиша Митровић рекао је да је само питање времена када ће 80 одсто становништва возити електричне аутомобиле, додајући да технологија брзо напредује, и више није питање да ли то желимо, већ да морамо да се прилагодимо.

Према његовим речима, данас је саобраћај велика индустријска грана, која генерише огромне количине опасних супстанци.

Због тога је време да држава стимулише производњу електричног возила, поручио је Митровић додајући да још не постоји ни једна пумпа за струју, а ПКС у томе, као и аутомобилима на електрични погон, види велику инвестициону шансу.

Шеф пројекта Горан Јанковић рекао је да су у ИЕЕГ развили сопствени концепт електромагнетног мотора.

Формиран је тим који ради на развоју и усавршавању постојећих батерија, додајући да је тренутно проблем што брзо пуњење смањује век батерије.

„Паралелно са развојем батерије размишљамо и о дизајну, који треба у старту да буде нешто препознатљиво, што садржи српски идентитет“, сматра Јанковић.

Он је рекао да Србија, када нафтни лоби буде поклекао и допустио возила на струју, мора бити спремна за ту утакмицу.

Што се тиче српског пројекта ради се на развоју пулсног погона, који омогућава прелазак дужих раздаљина, у већој брзини, са количиним струје коју тренутно користе батерије.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 17. мај 2024.
15° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара