Читај ми!

АМСС представио свој ауто на струју

Ауто-мото савез Србије представио је данас свој први електроаутомобил, са дометом до 150 километара, који је у просеку скоро 10 пута штедљивији и најавио да би могао да покрене и производњу уколико буде наруџбина.

То није први покушај да се направи српски електроаутомобил, с обзиром на то да их је до сада било двадесетак, али је аутомобил АМСС на струју посебан по томе што ауто није изгубио на перформансама.

Има боље батерије и систем који приликом кочења допуњује батерије, тако да мање троши у градској вожњи, речено је на конференцији за новинаре у Центру за моторна возила АМСС.

Стручњаци АМСС су први свој електроаутомобил направили од „фијата пунта“, који су преправили са циљем да добију штедљивије службено возило.

„Ми смо ово урадили као експеримент, али немамо ништа против ни да почнемо производњу“, рекао је Танјугу директор ЦМВ АМСС Милан Божић.

Главне карактеристике „пунта“ на електрични погон су: електромотор снаге 40 киловата, тежина отприлике као и пре вађења дизел-мотора и резервоара, потрошња 150 до 200 динара на 150 км, што зависи од тога када се пуни, може да развије максимално нешто више од 130 км на сат, са максималним обртним моментом од 140 њутн-метара, навео је Божић.

Да би се батерија максимално напунила потребно је шест сати, а већ за један сат пуњења батерија се напуни 30 до 40 одсто.

Аутомобил троши струју као, на пример, бојлер и може да се допуни на било којој прикључници за електричну енергију напона од 220 волти.

Занимљиво је да аутомобил има одлично убрзање, с обзиром на то да му је потребно између шест и седам секунди да развије брзину између 60 и 80 километара на сат, истакао је Божић.

Он је рекао да је циљ АМСС-а да своја возила за службу помоћи на путу преправе због потрошње.

Како је навео, животни век литијум-јонских батерија је око осам година, односно 3.000 пуњења и за то време је уштеда толика да отплати још два таква аутомобила.

Само за батерије 7.000 евра

За израду првог аутомобила потрошено је око 20.000 евра, али ће сваки следећи електрични „пунто“ бити јефтинији, па се очекује да преправљање „пунта“ на електрични погон кошта око 12.000 евра, с обзиром на то да само за батерије треба издвојити око 7.000 евра.

Убачен је словеначки електромотор који кошта око 1.000 евра.

Божић је додао да може било који аутомобил да се преправи, али да за сада могу да говоре о трошковима само за „пунто“.

Он наводи да, уколико буде 10 и више наруџбина за један аутомобил, да би АМСС пронашао неког произвођача и са њим покренуо производњу, али да им се за сада не исплати да раде појединачно за свако возило.

Електрични „пунто“, који је тестирао новинар Танјуга, потпуно је бешуман и одлично прима гас, али се треба навићи на папучицу која реагује тек од половине њеног хода.

Такође, аутомобил, којем је остављен мануелни мењач, може да крене из друге брзине и у том преносу може да се вози све до 100 км на сат, тако да у градској вожњи нема потребе пребацивати у трећу брзину.

За вожњу у рикверц није потребно дирати мењач већ само притиснути одређено дугме.

Аутомобил је на путу стабилан и готово да нема разлике током вожње.

Божић каже да ће тај аутомобил ускоро бити испитан и на Машинском факултету у Београду, након чега ће добити дозволу од Агенције за безбедност саобраћаја како би могао да буде укључен у саобраћај.

Он је нагласио да свуда у свету стимулишу коришћење аутомобила на електрични погон, на пример, бесплатним паркингом и гаражама, дозволом за вожњу у жутој траци и на друге начине.

Божић је нагласио и да у Холандији у свакој улици постоје утичнице за ту намену, као и да је у Норвешкој најпродаванији аутомобил „тесла“ на струју.

Електрични аутомобил представља револуцију у области производње аутомобила, не захтева скупе поправке и сервис, модеран је еколошки производ, економичан и уместо течних и гасовитих горива користи струју, кажу у АМСС-у.

Број коментара 22

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 20. мај 2024.
19° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара