Читај ми!

„Нагрувана буба“ за сафари и скијање

„Фолксваген“ се стварно потрудио – нова „буба дина“ изгледа спектакуларно и на сајамском подијуму. Колико ли ће тек добро изгледати када концептуално возило прерасте у серијску производњу, па овај „нагрувани теренац“ прође поред вас, највероватније током идуће године?

Посетиоци Салона аутомобила у Детроиту имали су ту част да први уживо виде концептуални модел „бубе дине“ (Beetle Dune).

Мало је рећи да је публика била одушевљена.

Заиста, „аризона“ жуто-наранџаста металик буба за вожњу „мимо асфалта“, по много чему одскаче од основног модела.

Углавном по димензијама, а мање по "off-road" технологији и могућностима.

Заснована на садашњем серијском моделу, ова „нагрувана буба“ додатно је дигнута од тла за пет центиметара. Уз тај „узвишени став“ иду 19-инчне фелне и гуме димензија 255/45.

Шира је по 24 милиметра са сваке стране, а то је укупно 1.856 милиметара, и дужа од основне верзије за 12 мм (4.290 мм). И „порасла“ је... за 50 мм (1.536 мм).

Нови, „теренски“ детаљи подразумевају нове бранике, двобојну унутрашњост, пластичну заштиту изнад блатобрана у мат црној боји, и прагове са алуминијском облогом како би се стекао "crossover" утисак.

Задњи део концептуалне „дине“ има специфичан, функционалан изглед, са спојлером с интегрисаним носачима постављеним са спољне стране поклопца пртљажника.

На тај начин возило је прилагођено превозу скија или скејтборда, што значи да се може возити пешчаним крајолицима или по теренима прекривеним снегом.

Први пут је концептуални модел приказан 2000. године у Лос Анђелесу, али је тада био врло далеко од серијске производње. Овај ће се, међутим, врло брзо наћи на улицама светских метропола.

И поред многих нових предњих елемената, дизајнери су задржали култни изглед са округлим би-ксенонским фаровима. ЛЕД светла за маглу су сјајно интегрисана у компактну целину.

С обзиром на то да ће концептуална „буба дина“ вероватно врло брзо ући у серијску производњу, инжењери су у њу уградили турбобензински мотор од 210 коњских снага који ће бити упарен са 6-степеним ДСГ мењачем с две спојнице, и предњим погоном.

Овај мотор ће обезбеђивати убрзање од 0 до 100 километара на час за 7,5 секунди, и максималну брзину од 227 км/х.

Производња „теренске бубе“ требало би да почне крајем ове године. На тржишту ће се највероватније појавити током 2015.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. септембар 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом