Читај ми!

Преминуо Слај Стоун, пионир фанк-рока

Слај Стоун, мултиталентовани музичар чији је фанк са психоделијом очарао Вудсток Нејшн крајем шездесетих и почетком седамдесетих, преминуо је у 83. години после дуже болести.

У саопштењу породице Стоун се наводи да је „Након дуготрајне борбе са хроничном опструктивном болешћу пућа и другим здравственим проблемима, Слај преминуо мирно, окружен са своје троје деце, најближим пријатељем и широм породицом“.

„Док оплакујемо његово одсуство, утеху налазимо у сазнању да ће његово изванредно музичко наслеђе наставити да одјекује и инспирише генерације које долазе“, истиче се у саопштењу.

Као текстописац, продуцент, аранжер, вокал, мултиинструменталиста и врхунски шоумен, Стоун, члан Куће славних рокенрола 1993. године, предводио је своју групу "Sly and the Family Stone" на врх топ-листа серијом енергичних, често експерименталних синглова и албума, који су спојили напредни, фини соул са снагом рока.

Његов живот и каријеру документовао је раније ове године у филму Sly Lives: aka The Burden of Black Genius музичар, новинар и редитељ Амир Кветслав Томпсон.

Квестлав је рекао: „Један од најјачих цитата из филма је да је Слај створио абецеду коју и даље користимо за изражавање музике. Он је био први који је искористио предности вишеканалног снимања, вах-ваха, машине за ритмове и што је све радио сам. Хвалимо Стивија Вондера и Принса због ових ствари, али Слај је био прототип. Он је такође сам оживео хип-хоп свим семпловима који су потекли од њега.“

Почевши од пробојног сингла Dance to the Music из 1968. године, па све до албума Stand! из 1969. године, који је садржао четири сингла на топ листама (укључујући и хит број 1 у поп и R&B жанру Everyday People), Стоун је успешно изградио бројну и разноврсну базу обожавалаца, како црних тако и белих слушалаца.

Живахан и пун лирског и музичког духовитости, Стоунов пророчки звук је касније имао снажан утицај на извођаче попут Џорџа Клинтона и Принса.

Са успоном репа и хип-хопа, Стоунова музика је била широко семплована и адаптирана, а извођачи попут Де Ла Соула, Паблик Енеми, Ајс Кјуба и Бисти Бојса су се угледали на њега.

Његов утицај се протезао далеко изван очекиваних граница. У својој аутобиографији из 1989. године, трубач Мајлс Дејвис је приписао Стоуну инспирацију за On the Corner, његов спој џеза и уличног фанка из 1972. године. Клавијатуриста Херби Хенкок је одао признање Стоуну са песмом Sly, нумером на његовом најпродаванијем фјужн сету из 1973. године Head Hunters.

Међутим, чак и док је Стоун освајао колективну машту музичара и фанова, његов пад је био убрзан злоупотребом дрога.

Дејвид Капралик, менаџер музичара на врхунцу његове каријере, рекао је биографу Џефу Калису да је, док је гледао снимак Стоуновог легендарног наступа на фестивалу Вудсток 1969. године, „знао да је он Икар, његова крила направљена су од воска, а рефлектор је сунце коме је летео преблизу“.

Стоунов мрачни албум из 1971. There's a Riot Goin' On – углавном издат соло – достигао је прво место на топ-листи, али је Family Stone почео да се распада током снимања. Накнадна издања доживела су мањи комерцијални успех, а до 1983. Стоунова каријера код велике издавачке куће је била завршена.

уторак, 10. јун 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом