субота, 08.10.2011, 17:22 -> 22:04
Кад абаја „Диор“ крије
Ексклузивна дизајнерска гардероба све чешће извирује испод бурки, абаја и друге традиционалне одеће становница Блиског истока која сакрива безмало све. Чланови богатих арапских породица готово да не питају за цену када траже „крпице“ за свечане прилике.
Ретко када их можете видети у првим редовима на ревијама, веома су дискретне приликом куповине, али жене са Блиског истока „прогурале" су се међу најважије купце високе моде.
Тај тренд може да изненади, уколико се зна да су муслиманке, посебно оне које живе у заливском региону, традиционално потпуно сакривене испод абаја или бурки.
Међутим, због њихових обавеза - 15 до 20 свадби током године и бројних забава на које иду сваког месеца, потребно им је много више хаљина него европском и америчком „друштвеном крему" за повремене добротворне балове и журке.
А обући исту хаљину два пута не долази у обзир.
Чланови богатих арапских породица су традиционални купци ексклузивне дизајнерске гардеробе. Највећи купци долазе из Саудијске Арабије, Кувајта, богате породице из Катара и Уједињених Арапских Емирата, којима није проблем да потроше ни 50.000 евра за ексклузивну хаљину која ће бити ношена на забави на којој не присуствују мушкарци.
„Све краљевске породице са Блиског истока су наши купци", изјавила је за Ројтерс Катерин Ривиере из куће Кристијан Диор.
Купци са Блиског истока у последње време показују велико интересовање за либанске креаторе попут Елија Саба и Зухаира Мурада.
„Жене са Блиског истока су наши највећи купци и највероватније ће тако и остати", открио је Џефри Аронсон, који је недавно постао извршни директор куће Емануел Унгаро, а раније радио за креаторе Дону Каран, Оскара де ла Ренту и Марка Џејкобса.
Обично на свадбама које се одржавају у Заливским земљама, жене и мушкарци су одвојени, па припаднице лепшег пола не презају да на таквим скуповима одену и веома провокативне хаљине.
На забавама које организују краљевске породице, међутим, води се више рачуна о дубини деколтеа, линији хаљине и самом стилу.
За жене на Блиском истоку мода је симбол друштвеног статуса и успеха. Све оне желе да на свадбама и забавама сијају и задиве потенцијалне свекрве због чега се претежно одлучују за хаљине са много кристала, драгог камења, направљене од сјајних тканина.
Процењено на 700 милиона евра, тржиште дизајнерске одеће представља највећи сегмент идустрије луксузних производа, а у Уједињеним Арапским Емиратима оно чини 42 одсто целокупног тржишта луксузних производа.
„За нас, осим Кине, Блиски исток је тржиште које најбрже расте", потврдио је Патрик Томас извршни директор модне куће Ермес.
За Диор, Шанел, Валентино и друге чувене модне куће, које су најпопуларније међу женама са Блиског истока, највећи изазов је детаљно бележити шта је ко од купаца купио како се не би догодило да се на истом скупу појаве две жене у истим креацијама.
С обзиром на то да свадбе у земљама блискоисточног региона трају и до седам дана, женама је потребно најмање пет до 10 хаљина, а бирају се не оне најелегантније, већ према речима људи из појединих модних кућа који су желели да не буду именовани, углавном оне најскупље.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар