субота, 31.07.2010, 12:57 -> 15:10
Тренд бледи, стил је вечан
Неупућенима разлике између модног тренда и стила могу деловати безначајно. Међутим, у питању су суштински различити појмови потпуно различитих димензија. Трендови се смењују брзином светлости, зависе од расположења и инспирације некада веома мале групе људи, док је стил јединствен и обележен снагом и индивидуалношћу особе.
Схватање модног тренда и стила прилично је подложно субјективној оцени. Међутим, кристално је јасно да између њих постоји велика разлика.
Модни тренд је ограничен на сезону или, у најбољем случају, неколико њих и подложан је бројним изменама у зависности од много фактора. Такође, лако је одредити ком раздобљу припада нека одевна комбинација или изглед.
Када је у питању стил, модни критичари истичу да је он много више лични избор који се ослања на укус и индивидуализам особе.
Једино што тренд и стил чини веома сличним јесте то што се и један и други могу копирати, најчешће веома лоше. Разлика, међутим, како је Ив Сен Лоран рекао а многи га цитирају, је у томе што „трендови бледе, а стил је вечан".
Многи су убеђени да су проникли у тајне моде, стила и тренда. У ствари, веома је распрострањено мишљење да се између одабира одеће, обуће, неколико детаља и ташне, са једне стране и моде са друге стране може ставити знак једнакости.
Упркос дубоко укорењеном мишљењу, модни бизнис подразумева „неколико важних ситница" осим ангажавања популарне лепотице која ће постати заштитно лице линије осмишљене у складу са тренутним модним тенденцијама.
Није све баш тако једноставно.
Реалност модне индустрије зависи од креативности, упорног, тешког рада много људи са готово опсесивном посвећеношћу послу.
Продавање одевних предмета преко Интернета је посао којим свако може да се бави, а опремање бутика јефтином робом за безмало једнократну употребу је више него лако у односу на оснивање сопствене модне марке.
„Запитајте се да ли сте сигурни да је овај свет за вас, као и да ли сте баш Ви особа која ће успети да преживу у свету у којем нема апсолутно никаквих правила нити закона", савет је који је чувени дизајнер Карл Лагерфелд дао млађим колегама и онима који желе да закораче у сурови свет моде.
Бавити се „крпицама" је забавно, феноменално, интересантно, голица и активира машту, распламсава старе страсти и инспирише, али у исто време нека модна „идеја" може бити предмет подсмеха или изазвати завист.
Мода и модни тренд нису ограничени искључиво на гардеробу.
„Мода је на небу, на улици, мода има везе са идејама, нашим начином живота, са дешавањима", рекла је чувена Коко Шанел.
Због ствари које раде у име моде неки се понекад сурвају у стравичне дубине јефтиног тако да је веома тешко пронаћи пут ка површини и ушушканој класици и једноставности.
Према оцени модних стручњака, то се дешава малом броју ускогрудих особа које сматрају да су заслужиле да владају модном сценом.
Јасно је да разлике између тренда и стила постоје, као што је јасно да новац неће донети укус и стил свакоме.
Скупа гардероба са потписом познатог креатора неће моментално некога учинити модерном иконом стила.
Лични печат или стил не може се купити нити продати. Може се стећи временом кроз искуство уколико нисмо били те среће и родили се са непогрешивим осећајем за добро комбиновање гардеробе.
Икона стила разликује се од модне иконе. Икона стила увек изгледа одлично, без обзира на то у којој прилици се налази и шта је по занимању. То је урођени смисао за добар укус, елеганцију, ниво и грациозност.
Са друге стране, модна икона уме да „понесе" најновије трендове пре других и у сваком од најневероватнијих издања да се осећа као у својој кожи.
Пратити моду значи живети на одређени начин. Она је обележје једног периода, одређује правила у складу са којима ће се генерације управљати било да су у питању ствари у ормару, изглед куће, снови, наде или стремљења.
Стил привлачи пажњу јер је увек јединствен, својствен једној особи и траје много, неупоредиво дуже него било који тренд.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар