Читај ми!

Олимпијска мода је монополистичка?

„Модна полиција“ ће шпартати олимпијским објектима у Лондону и пазити да права спонзора Игара не буду „организовано“ угрожена. Под присмотром одећа и обућа посетилаца. Ова мера угрожава суверенитет потрошача, сматрају стручњаци.

Само недељу дана пре свечаног отварања, организатори Игара у Лондону још немају јединствен став о могућим одевним ограничењима и евентуалном увођењу правила „олимпијске моде".

Мајица са логом произвођача познатог напитка „Пепси" или „Најки" патике могле би бити савршена комбинација за посету Олимпијском парку, али би „пропагатор" тих брендова могао да има посла са модном полицијом.

Први човек Игара, лорд Себастијан Коу, сматра да такво „издање" не би баш било упутно.

„Не, вероватно не бисте шетали около у 'Пепси' мајици јер је наш спонзор 'Кока-кола', а они су дали милионе фунти за овај пројекат, али и милионе фунти за локални спорт", рекао је Коу, освајач два олимпијска злата на 1.500 метара.

Коу је истакао да је важно заштити спонзоре.

Организациони одбор, на чијем челу је, занимљиво, управо Коу, има сасвим супротно мишљење.

Појединац да, група не 

„Којешта," наводи се у саопштењу Одбора и наглашава да „сваки појединац који долази у олимпијске објекте може да носи гардеробу по сопственом избору, брендирану или не".

Одбор је појаснио да проблем могу да буду веће групе које дођу у одећи са јасно видљивим обележјима брендова који нису спонзори Игара, јер ће се то сматрати „маркетиншком заседом".

Организатори су одлучни да заштите права великих спонзора игара попут „Мекдоналдса", „Адидаса" и „Кадберија" који плаћају 100 милиона долара током сваког олимпијског циклуса.

Забрана за оглашавање супарничких брендова важи за све објекте олимпијског комплекса и у околини, чије поштовање ће надгледати стотине униформисаних лица.

Казне за преступнике иду и до 20.000 фунти.

И док организатори тврде да им није циљ да растуже посетиоце, већ да спрече „маркетиншке заседе" и обезбеде пријатну атмосферу за гледаоце, стручњак за маркетинг Питер Влакос сматра да су ограничења неразумна.

„Ограничења су иронична у Британији која се дичи тиме да је једна од најслободнијих економија у свету," каже Влакос и додаје: „Увођење оваквог монопола је неразумно и скоро да постаје питање суверенитета потрошача".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 06. август 2025.
19° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом