Звезда-канибал је откривена, и то пошто је прогутала делове свог планетарног система. Астрономи су доказе пронашли у „металном ожиљку" величине око 500 километара на површини звезде.

Издао је ожиљак – откривена „звезда канибал" која гута делове свог планетарног система Издао је ожиљак – откривена „звезда канибал" која гута делове свог планетарног система

Тим научника који су били предвођени Стефаном Багнулом, уочио је „ожиљак", који заправо представља концентрацију метала утиснуту на „белом патуљку", односно на звезди која је некада била налик Сунцу и која се, у последњој фази своје активности лагано хлади, достижући тако димензије сличне онима које има Земља.

Истраживачи су и раније примећивали многобројне „беле патуљке" са траговима метала, али тај материјал је доспео са астероида који су прошли близу звезде.

У овом случају међутим, материјал је вођен магнетним пољем „белог патуљка", процесом који је сличан онај који производи ауроре на Земљи и на Јупитеру.

„Изненадило нас је то што овде материјал није био равномерно размештн на површини звезде. Уместо тога, овај ожиљак је концентрисан и држи га на месту оно исто магнетно поље које је водило пад тих фрагмената. Ми ништа слично раније нисмо уочили", изјавио је Џон Ландстрит са канадског Универзитета Западни Онтарио.

Резултат ових анализа посматрањем, објављен је у часопису The Astrophisical Journal Letters, a добијен је захваљујући телескопу Европске јужне опсерваторије, који се налази у Чилеу.

Научници сматрају да се ова запажања могу применити у откривању састава планета ван нашег Соларног система.

уторак, 30. април 2024.