Научници открили невероватну практичну употребу талога кафе

Могли бисмо да производимо бетон који је 30 одсто јачи обрадом и додавањем угљенисане кафе у мешавину, открили су истраживачи из Аустралије. Њихов оригинални проналазак могао би да реши више проблема у исто време.

Научници открили невероватну практичну употребу талога кафе Научници открили невероватну практичну употребу талога кафе

Сваке године свет произведе невероватних 10 милијарди килограма отпада кафе на глобалном нивоу. Већина заврши на депонијама.

„Одлагање органског отпада представља еколошки изазов јер емитује велике количине гасова стаклене баште, укључујући метан и угљен-диоксид, који доприносе климатским променама“, објаснио је инжењер Државног универзитета у Мелбурну, Раџив Ројчанд.

Такође, светско грађевинско тржиште непрестано се развија и постоји све већа потражња за, што такође узрокује још један низ еколошких изазова.

„Континуирано вађење природног песка широм света – које се обично узима из речних корита и обала – да би се задовољиле брзо растуће захтеве грађевинске индустрије има велики утицај на животну средину“, наглашава инжењер Џие Ли, са Универзитета у Мелбурну.

„Постоје критични и дуготрајни изазови у обезбеђивању одрживог снабдевања песком због ограничене природе ресурса и утицаја експлоатације песка на животну средину. Уз приступ кружне економије, могли бисмо да задржимо органски отпад ван депоније и да боље сачувамо наше природне ресурсе попут песка“, додаје Ли.

Органски производи попут талога од кафе не могу се додати директно у бетон јер испуштају хемикалије које слабе снагу грађевинског материјала. Зато је тим научника загрејао талог од кафе на 350 °Ц али без присуства кисеоника.

Овај процес се назива пиролиза – термохемијска декомпозиција органског материјала при повишеним температурама у одсуству кисеоника – која разграђује органске молекуле, и производи гасне и течне продукте и оставља чврсти остатак са повишеним угљеничним садржајем, чађ или биоугаљ, који може да формира везе са цементном матрицом и самим тим се угради у њу.

Ројчанд и његове колеге су такође покушали да пиролизују талог кафе на 500 °Ц, али добијене честице биоугља нису биле тако јаке.

Истраживачи су упозорили да још увек треба да процене дугорочну трајност свог цементног производа. Они сада раде на тестирању учинка хибридног кафа-цемента у циклусима замрзавања/одмрзавања, упијања воде, абразије и многих других стресора.

Тим такође ради на стварању биоугљева из других извора органског отпада, укључујући дрво, отпад од хране и пољопривредни отпад.

„Наше истраживање је у раној фази, али ова узбудљива открића нуде иновативан начин да се у великој мери смањи количина органског отпада који одлази на депонију“, Шенон Килмартин-Линч који је део овог истраживачког тима.

„Инспирација за наше истраживање укључује бригу о земљи, обезбеђивање одрживог животног циклуса за све материјале и смањење отпада на депонијама како би се смањио утицај на животну средину.“

петак, 03. мај 2024.