Сатурн је мрачан, али његови ледени прстенови сијају

Захваљујући Насином свемирском телескопу „Џемс Веб“, на најновијем снимку види се блистави сјај Сатурнових прстенова.

Свемирски телескоп „Џемс Веб“ направио је слику Сатурна какву досад нисмо имали прилике да видимо. Снимио је нову, запањујућу слику шесте планете Сунчевог система, заједно с њена три месеца – Дионом, Тетидом и Енкеладом. Прстенови Сатурна изгледају светлије него икад пре.

„Гасни гигант је таман на најновијој Вебовој фотографији, али његови ледени прстенови светле“, наводи Наса.

Научници су одушевљени најновијим снимком који до детаља приказује Сатурнову атмосферу. Надају се да ће открити нове структуре прстена, као и нове месеце.

„Радујемо се што ћемо видети нова открића“, рекао је Метју Тискарено, виши научник на Институту СЕТИ.

Снимљене фотографије дају потпуно нови поглед на ову мрачну планету. То је Сатурн који не познајемо.

„У атмосфери се не виде пруге које су карактеристичне за Сатурн. То је последица одабране таласне дужине током снимања, где гас метан у Сатурновој атмосфери апсорбује сву сунчеву светлост, па све изгледа много мрачно“, рекао је Ли Флечер с британског Универзитета у Лејчестеру.

Слика је снимљена помоћу инфрацрвених зрака, а Флечер се нада да ће „Вебови“ инфрацрвени детектори открити мале и слабе структуре у Сатурновој атмосфери, прстенове и месеце које су пропустиле претходне мисије, попут свемирске летелице „Касини“.

Необичан изглед Сатурна на слици приписује се аеросолима осетљивим на инфрацрвено зрачење у његовој стратосфери. Ти аеросоли стварају утисак мрља уместо уобичајене врпчасте структуре планета.

Светли бели прстенови, резултат су рефлексије ледених зрнаца која одбијају сунчеву светлост.Снимљена слика Сатурна биће референтна тачка за будућа истраживања.

среда, 01. мај 2024.