Нова врста оклопних диносауруса пронађена на острву Вајт

Стручњаци кажу да ће раније пронађени остаци анкилосауруса на острву Вајт морати да се поново прегледају у светлу новог открића.

На острву Вајт откривена је нова врста диносауруса чије је тело било прекривено оклопом. Пронађен је на локалитету где се фосили диносауруса, стари 66 до 145 милиона година, већ дуже време откопавају.

Нова врста припада групи анкилосауруса који се хранила биљкама и названа је Vectipelta barretti – по професору Полу Барету који је радио у Природњачком музеју двадесет година.

То је други оклопни диносаурус пронађен на острву након Polacanthus foxii  1865. године.

Ново откриће показује тело диносауруса са вратним и кичменим костима које се разликују у односу на његовог претходника, а анализа је показала да су међу остацима и кости карлице и више оклопа са шиљцима.

Стручњаци кажу да је то најближе повезано са неким врстама кинеских анкилосауруса, што сугерише да су они заправо лутали између Азије и Европе у периоду ране креде.

„Скоро 142 године, сматрало се да сви остаци анкилосауруса са острва Вајт припадају Polacanthus foxii. Сада се сва та открића морају поново размотрити јер смо описали примерак нови врсте“, изјавио је Стјуарт Понд, истраживач у Природњачком музеју.

Понд је додао: „Ово је важан примерак јер баца светло на разноликост анкилосауруса унутар формације Весекс и Енглеске ране креде.“

Професор Пол Барет рекао је да је „поласкан и апсолутно одушевљен“ што је диносаурус добио име по њему – и да је свака физичка сличност „чиста случајност“.

Истраживање је објављено у часопису Journal of Sistematic Paleontology.

уторак, 21. мај 2024.