уторак, 19.07.2022, 16:45 -> 17:03
Извор: PTC
Еколошки концепт школског образовања кроз међународни пројекат „Green Globetrotters in EU“
Заштита животне средине и екологија последњих година добијају све већу пажњу грађана, организација и медија. Ове теме неоспорно задовољавају дефиницију јавног интереса у циљу заштите и развоја људских права и демократије, унапређивања правне и социјалне државе, слободног развоја личности и заштите деце и младих, развоја културног и уметничког стваралаштва, развоја образовања, укључујући и медијску писменост као део образовног система, развоја науке, развоја спорта и физичке културе, и заштите животне средине и здравља људи.
Еколошки концепт школског образовања има фундаменталну улогу у пружању правих знања и вештина о овој теми, што је ученицима Средње туристичке школе из Београда омогућило активно учешће у међународном пројекту „Green Globetrotters in EU“.
„Циљ пројекта је да се доведе у питање место одрживог развоја током путовања, заштита културног наслеђа и спроведе еколошки одговорна политика у установама које примају младе путнике. Овај пројекат пружа конкретне културне и научне елементе“, каже Мсц Татјана Вијатов, координатор пројекта и професор одрживог развоја и животне средине.
Школе које учествују у овом пројекту су смештене у познатим туристичким местима - из Француске две школе у близини Лиона, Италије - средња школа у близини Рима, Турске -школа из Анталије, Португалије - школа у граду Фуншал на острву Мадеира и Средња туристичка школа из Београда.
Настављајући причу о пројекту, професорка Вијатов каже да ће се знање о одрживом туризму стећи током теоријских и истраживачких активности, али и током посета које планира свака земља, у местима која су препознатљива због своје посебности.
А то су упознавање са УНЕСКО локацијама, знањима о руралном туризму или установама које имају еколошку ознаку, смањују емисију угљен-диоксида.
„Европско еко-грађанство је непосредно у средишту пројекта. Учесници ће схватити да су земље различите, али је улог исти. Било у Европи или ван ЕУ, схватиће да су климатска и еколошка питања, питања која се односе на глобалном нивоу“, наводи професорка Вијатов.
Међуљудска комуникација, способност заједничког кретања и интеракције постају неопходни у послу.
„Енергија везе биће у средишту пројекта захваљујући раду транснационалних тимова. Активности учења/подучавања/тренинга са ученицима кроз заједнички рад омогућиће развијање усменог и писменог изражавања модерног језика који се корити за комуникацију (енглеског језика)“, каже она.
Kоришћење дигиталних алата и одговорна употреба интернета помоћи ће ученицима да буду креативни, стекну дигиталне вештине, да користе ИKТ, веб алате, употребу софтвера, апликација, итд.
„Наш фокус је усмерен на едукацију средњошколаца у циљу утврђивања и унапређивања тренутног стања еколошке свести, подстицање ученика за покретањем иницијатива и акција усмерених ка промоцији еколошких вредности и навика у свакодневним животним активностима“, каже Татјана.
Најважнији задатак данас је да се школе претворе у еколошке центре својих микро-подручја и да око себе створе острва одрживости.
„Радом на пројекту развија се еколошка свест о важности и рационалном коришћењу природних ресурса. Ученици уче да воле, разумеју поштују и чувају природу“, закључила је професорка Вијатов.
Коментари