петак, 04.01.2019, 08:28 -> 09:58
Извор: Сајенс дејли
Емоционално стабилни људи троше више током празника
Поредећи особине личности више од 2.100 људи и њихове потрошачке навике током новогодишњих празника, научници су открили значајну везу између потрошеног износа током празника и специфичних црта личности.
Студија „Ко су штедљивци? Чиниоци у предвиђању празничне потрошње" сугерише да емоционално стабилнији људи троше више током празника, а да људи који су нервозни и имају нижи праг толеранције на стрес (већи неуротицизам) троше мање.
„Већ неко време знамо да личност утиче на то колико новца појединац зарађује или колико је срећан или колико дуго живи али није нам довољно јасно зашто је личност повезана са тим стварима", каже коауторка студије Сара Вестон са Универзитета Нортвестерн.
Ова студија показује да црте личности утичу на специфичне потрошачке навике, које заузврат утичу на дугорочне финансијске циљеве.
Однос великих пет црта личности и потрошачких навика
Научници су прикупили више од два милиона појединачних трансакција са банковних рачуна 2.133 учесника студије и упоредили су однос између великих пет црта личности (отвореност, савесност, екстраверзија, пријатност и неуротицизам) и потрошње током новогодишњих празника.
Студија је показала да емоционално стабилнији људи троше више током празника, док они који имају висок степен неуротицизма троше мање у истом периоду. Поред тога, они са више уметничких склоности и активнијом маштом, они који су отвореније природе, троше мање током празничне сезоне, док они који су мање отворени троше више. Такође, савесније особе потроше више, а оне мање савесне троше мање.
Научници наглашавају да личност само мањим делом утиче на потрошачко понашање, посебно на индивидуалном нивоу. Утицаји су бројни, од величине домаћинства до висине прихода и многих других фактора.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар