Црне рупе свемира

Прво откриће црних рупа у Универзуму изазвало је велику пажњу светске јавности. Како настају и шта су заправо црне рупе најбоље је објаснио Стивен Хокинг.

Црне рупе мишљење je, настају од масивних звезда које су изумрле, услед повећања њихове гравитације. Гравитација постаје толико велика да никаква светлост не може да напусти поље те звезде. Гасови праве светлећи диск унутар којег се налази црна рупа.Светлост ових дискова може се видети и на удаљенисти од неколико милијарди светлосних година.

Научници су до недавно веровали да се црне рупе нису појављивале у раном развоју и настанку Универзума.

Међутим 2006. године, уочено је да су се огромне џиновске црне рупе појавиле у Универзуму и то на месту где Универзум није стар милијаду година, већ је далеко млађи. Све то је пољуљало досадашња схватања.

Научници су помислили да су у питању такозване лажне црне рупе, али је убрзо откривено на сотину таквих, па се њихова веродостојност више није доводила у питање. Оно што је остало недокучиво, јесте како то да су се црне рупе јавиле у ранијој фази старости Универзума.

Докторка Приамвада Натурајан са Универзитета у Јелу, која истажује овај феномен, истакла је да мора постојати природно објашњење за овакве појаве. Урађене су  компјутерске симулације и утвђено је, како докторка истиче, да мале црне рупе, ма колико се брзо шириле, никада неће постати џиновске. Са друге стране велике црне рупе имају способност да се брзо шире и што су веће њихове размере брзо постају енормно велике.

Да би открили ову појаву црних рупа, научници кажу да се морају вратити дубље у прошлост, у раније фазе Универзума.

Из реченог произилази да се научници пошто је реч о милијардама светлосних година удањеним појавама, из те прошлости морају вратити у даљу прошлост, односно из прошлости у прошлост, а то постаје домен не само астрофизике већ и филозофије.

Припремила: Јасмина Вујновић Милошевић