среда, 26.07.2017, 10:09 -> 11:22
Извор: РТС, Сајенс дејли
Екстровертни и интровертни ‒ ко лакше учи стране језике
Кинески студенти који уче енглески језик а припадају екстровертном типу личности вероватно ће бити успешнији у говору и читању од интровертних колега ‒ али и мање способни да слушају, закључак је нове студије.
У кинеској култури од ученика се очекује да пажљиво слушају своје предаваче, док се код ученика у западној култури подстиче учествовање у настави.
Кинеску културу снажно обележавају конфучијанске вредности, попут колективизма, удруживања ради достигнућа, беспоговорног прихватања моћи и ауторитета. Неке раније студије сугерисале су да те особине умањују способност кинеских студената да науче страни, тј. енглески језик.
У дебати која се води психолози тврде да су интровертни мање осетљиви на ометање и да имају бољу дуготрајну меморију, док лингвисти наводе да комуникативан и конструктиван став екстровертних испитаника помаже у учењу страног језика.
Професорка Шахла Зарфар са Универзитета у Централном Пенџабу и њене колеге истраживали су да ли су кинески студенти интровертни по природи, да ли екстроветрност и интровертност утичу на учење енглеског језика међу кинеским студентима у Индији, и како уопште те особине утичу на учење страних језика.
Истраживачи су анализирали податке 145 кинеских студената Универзитета ВИТ у Индији. Подаци су се састојали од решења тестова на енглеском језику и две врсте упитника - један се односио на особине личности и информације о познавању језика, а други само на особине личности.
Истраживачи су установили да је већина студената интровертна, и то њих 47 посто, екстровертних је било 35 посто, а 18 посто „није показивало никакве назнаке тих особина". Тим је потврдио значајну повезаност између те две особине и знања енглеског језика, при чему су екстровертни студенти били знатно бољи у говору, читању и укупном познавању језика. Разлика у писању била је мала.
Међутим, истраживачи су открили да су интровертни студенти бољи слушаоци, и наговештавају да они имају изражену способност да усмере пажњу на оно што им се говори. Такође, сугеришу да предавачи треба да прилагоде свој приступ у настави у зависности од различитих особина личности студената који уче енглески као други језик.
Припремила: Татјана Цвејић
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар