Од А до Ш о онлајн учењу

Давно је примећено да образовање треба да буде доступно свима, ипак тај идеал се не постиже лако. Дигитално доба нам доноси многобројне олакшице и погодности, које почињу све више да се користе у образовању

Британска непрофитна компанија Jisc је једна од водећих у истраживању нових могућности у области високог образовања, а њихова недавно објављена студија објашњава шта тачно подразумева онлајн учење и које су његове основне одлике.

Учење у дигиталном окуржењу има потенцијал да буде значајан алат за постизање једнакости у сфери образовања, пружајући могућност људима разних социјалних статуса да приступе квалитетном знању. Све што је потребно је интернет конекција и радозналост за одређени предмет или област.

Онлајн учење данас обухвата веома широк спектар активности, од курсева који су у потпуности онлајн, до слушања предавања из традиционалних учионица и приступања информацијама из библиотека преко интернета. Према студији о очекивањима и искуствима која ученици имају у дигиталном окружењу коју је Jisc недавно спровео, показује се да онјалн ученици више не представљају засебну групацију.

Резултате студије су изнели Лу Мегил и Хелен Битам на годишњој конференцији посвећеној технологијама учења одржаној почетком септембра. Водећи се закључцима студије, представници Jisc-а дају одговоре на питања „ко, шта и како" онлајн учења.

Шта је онлајн учење?

Почећемо разјашњењем овог појма, како бисмо објаснили шта тачно подразумевамо када кажемо онлајн учење. Мислимо на сваки курс, програм или обуку која има онлајн елементе. То значи да говоримо о ширем појму о МООС-ова (масивни отворени онлајн курсеви) и учења на даљину, који се спроводе искључиво онлајн. Наша дефиниција обухвата сваки образовни програм који има неке онлајн компоненте, које замењују традиционалне начине учења обавезама и задацима који се обављају дигитално. Ту спадају снимљена предавања, видео-конференцијски часови, виртуелне учионице и електронско оцењивање, дискусиони форуми на друштвеним мрежама и средства за учење у дигиталном формату. Уколико се од ученика очекује да се у процесу истраживања служе ресурсима интернета, или да користе апликације и друштвене мреже, то представља уграђивање онлајн учења у образовни процес.

Ко су онлајн ученици?

Следећи корак у нашем разумевању онјалн учења јесте одговарање на питање ко су људи који учествују у овом процесу.
Уколико се водимо широм дефиницијом, било ко може бити онлајн ученик. Све зависи од тога када, где, зашто и колико свог времена за учење проводе у онлајн окружењу. Поред тога, важно је и како је то онлајн окружење осмишљено и прилагођено за учење. Међутим, за утврђивање искустава онлајн ученика, важније је сагледати профиле онлајн ученика, него специфичности самог окружења. За неке ученике онлајн учење је преферирани, или пак једини могућ начин учења. То важи за оне који учење покушавају да уклопе са послом и другим обавезама, оне који имају потешкоћа са приступом објектима, или за оне који су георафски или културолошки изоловани.

Међутим, за већину онлајн учење представља продужетак редовних студија. У том смислу, онлајн учење постаје све важнији елемент образовног процеса, као алат за доживотно учење и професионално усавршавање.

Шта их чини успешнима?

Веома је важно да они који пружају образовање имају увид у то шта некога чини успешним онлајн учеником, како би своју дигиталну понуду прилагодили различитим потребама ученика.

У нашој студији, установили смо скуп одлика које најчешће утичу на успех онлајн ученика:

Претходна искуства - они који су већ имали успеха у учењу, посебно ако је у питању онлајн учење, већа је вероватноћа да ће напредовати.

Мотивација и жеље - ниво и врста мотивације је пресудни фактор у предвиђању успешности онлајн учења. На пример, ученици који ученици који су мотивисани акредитацијом ће бити упорни да заврше програм како би добили признања, док они који су вођени радозналошћу и уживањем мере свој успех на другачије начине.

Самоефикасност - успешни ученици имају тенденцију да верују да ће њихов труд бити награђен и да могу сами утицати на исходе свог образовања.

Навике учења - они који су припремљени, организовани и савесни ученици у офлајн окружењу испољавају исте радне навике приликом онлајн учења.

Културолошки и лични фактори - искуство учења у онлајн средини није исто сваком ученику. Неки од фактора који утичу на то јесу културолошке норме, склоност ка друштвеним интеракцијама, инвалидитет и учење на страном језику.

Осећања и ставови - успешни ученици уживају у искуству учења, било да оно долази од осећања самосталности или друштвености, напредовања ка циљу или интересовања за предмет сазнања. Они такође показују способност превазилажења и умањивања ефеката негативних осећања која настају услед фрустрације, досаде или изолованости. Позитивно очекивање и могућност осећања задовољства су значајни предуслови за постизање успеха у онлајн образовању.

Унапређивање онлајн учења

Један од циљева ове студије био је и да пружи корисне информације и онима који осмишљавају онлајн образовне програме. Jisc пружа водиче са саветима за прављење курикулума, коришћење технологије и алата и за институционализовање онлајн образовних програма.

Студија је допринела ствањањем бета алатке којом се може тестирати ваша лична спремност за прављење и дистрибуцију онлајн учења.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
19° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара