CALLAS 100 – Гала концерт отвара 55. БЕМУС

У традиционалном, октобарском термину, 55. Београдске музичке свечаности представљају звезде класичне и савремене уметничке музике, из земље и иностранства. БЕМУС, који се одржава од 8. до 22. октобра, отвара гала концерт посвећен стотој годишњици рођења славне оперске диве Марије Калас, у сарадњи са Народним позориштем у Београду.

Најлепше оперске арије и дуете интерпретирају грчки колоратурни сопран Василики Карајани и италијански тенор Андреа Каре, под управом диригента Дијана Чобанова.

Василики Карајани је рођена у Патри, диплому оперског певача стекла је са највишим оценама и наградом Националног конзерваторијума у Атини. Усавршавала се такође у класи Јозефа Метерниха у Монаку.

Наступала је у водећим светским операма и концертним дворанама као што су Краљевска опера Ковент Гарден у Лондону, Карнеги хол, Миланска скала, Дворана Краљице Елизабете и Кадоган хол у Лондону, Опера Токија, Опера у Копенхагену, Берлинска комична опера, Театар Сан Карло у Напуљу, Фирентинска државна опера, Театар Сан Карло у Лисабону, Опера Диселдорфа, Концертна дворана Сони у Токију и друге.

Њен широки репертоар обухвата велики број најрепрезентативнијих улога у фаху колоратурног сопрана.

Италијански тенор Андреа Каре рођен је у Торину, где је студирао на Конзерваторијуму „Ђузепе Верди”. По завршетку студија, имао је привилегију да вокално умеће усавршава са Лучаном Паваротијем и Рајном Кабајванском.

Након победе на Међународном такмичењу у Сполету 2005. године, каријеру је започео наступајући у најпрестижнијим оперским позориштима света, као што су Миланска скала, Краљевска опера у Лондону, Метрополитен опера у Њујорку, Бечка државна опера, Театро Реал у Мадриду, Велики театар Лисеу у Барселони, Немачка опера у Берлину, Бољшој театар у Москви, Хамбуршка државна опера, Краљевска опера у Стокхолму, Ла Фениче у Венецији, Театро комунале у Болоњи, Театро Масимо у Палерму, Национални центар за сценске уметности у Пекингу, Театар Сан Карло у Напуљу, Канадска оперска компанија у Торонту и многи други.

Критичари сматрају Кареа једним од најбољих тумача улоге Дон Хосеа у опери Кармен.

Маестро Дијан Чобанов је генерални  музички директор Државне опере у Пловдиву од сезоне 2013/2014, и гостујући професор дириговања на Академији за музику, плес и ликовну уметност „Проф. Асен Дијамандијев“ у истом граду. Био је шеф-диригент Оркестра Софијске филхармоније (2004–2010), резидентни диригент Оркестра дворца Шенбрун у Бечу (2004–2012), шеф-диригент Државне опере у Старој Загори (2007–2012), резидентни диригент Хрватске националне опере (2009–2022), као и шеф-диригент Хрватског камерног оркестра (2012–2014).

Школовао се на Националној музичкој академији у Софији и на Универзитету за  музику и сценске уметности у Бечу у класи професора Уроша Лајовица. 

Међу врхунцима овогодишњег Бемуса свакако су два концерта славног виолинисте Најџела Кенедија, који се након пет година поново дружи са београдском публиком, овога пута са програмом који је у целости посвећен концертантној музици Јохана Себастијана Баха. Две узастопне вечери на Коларцу гарантују незабораван доживљај.

Омиљени руски пијаниста Борис Березовски приређује реситал којим ће, између осталог, обележити и стоту годишњицу рођења Сергеја Рахмањинова, док му се на концертном подијуму као гости придружују чланови групе „Блуз докторс“. 

Признати виолиниста Роман Симовић, наступа као солиста са Црногорским симфонијским оркестром на концерту посвећеном музици Дмитрија Шостаковича. Овим концертом диригује уметнички директор БЕМУС-а Бојан Суђић, баш као и концертом Симфонијског оркестра и Хора РТС-а, на коме се изводи Вердијев Реквијем. Као солисти у овом ремек-делу романтизма наступају сопран Соња Шарић, мецосопран Дениз Узун, тенор Марио Баг и бас Горан Јурић. Други концерт Симфонијског оркестра РТС, под управом диригента Премила Петровића, такође је посвећен романтичарској музици, уз учешће виолинисте Станка Мадића као солисте у Брамсовом концерту у Де-дуру.

Програм 55. БЕМУС-а допуњују концерти камерне и изворне музике, као и ауторско вече композитора Ивана Јевтића.

недеља, 28. април 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво