Читај ми!

„Нана“ поново на сцени „Мадленијанума“

Француски класик, ремек-дело Емила Золе „Нана“, у режији Иване Вујић, која је прву премијеру имала у новембру 2019. године, враћа се 1. децембра на Велику сцену „Мадленијанума“, а репризно изводи 13. децембра и 11. јануара.

„Нана“ поново на сцени „Мадленијанума“ „Нана“ поново на сцени „Мадленијанума“

Недовољно играна сага о покварености друштва на преласку из једног у друго царство, драма Нана, где се у насловној улози појављује Тамара Алексић, редитељка Ивана Вујић враћа на сцену у донекле измењеном ансамблу.

„Ово је једини Зола на нашим сценама у Београду и мудро је да се направи премијерна обнова представе. За нас је он бескрајно интересантан писац, истражујући једну породицу направио је анализу француског друштва тог времена која је и данас актуелна”, речи су редитељке на конференцији за медије поводом отварања 26. сезоне.

Интригантна прича о вртлогу страсти, предаји, људској пожуди и неморалу је права тема данашњице. У лику Нане, куртизане прерушене у глумицу, је вешто приказан порив сваке жене за љубављу и сигурношћу, њени снови, надања и скривене жеље, као и вапај за пажњом и прихватањем.

Драматизацију романа Емила Золе Нана урадио је Спасоје Ж. Миловановић, драматург на представи је Славенка Миловановић, композитор Александра Ковач, сценограф Весна Поповић, костимограф Миодраг Табачки, Марија Миленковић је била задужена за сценски покрет, а за сценски говор Љиљана Мркић Поповић.

Представа се завршавала сценом у којој сазнајемо да је прелепа главна јунакиња умрла од великих богиња, а одмах потом громко и болно допиру до публике узвици да се креће у рат. Са ове дистанце од четири године ово виђење света који се распада у неморалу, неутаживој жељи за материјалним и статусним је скоро пророчко.

У глумачкој подели Нане, 2019. године био је бард нашег театра Власта Велисављевић, а 2021. њега нам је узела пандемија и преселила га на рајску сцену.

Нана је габаритна представа са великим ансаблом, од најмлађих глумаца до доајена, а међу њима је био Власта Велисављевић, то је била његова последња улога, и заиста смо срећни што смо радили са њим, живели са њим и радовали се са њим“, рекла је, сећајући се овог дивног глумца на конференцији, Ивана Вујић, додајући да је „Мадленијанум“, због тога што брине о својим представама, врло озбиљна, мудра и одговорна кућа.

Та чудесна несрећна девојка која се материјално уздиже са друштвеног дна и стиже до бахатог живота театарске звезде, заправо се духовно сурвава продајући себе, док у њој тиња љубав према њеном малом ванбрачном сину који је контратежа свом мраку који обузима њен живот.

У представи Нана Иване Вујић, са Тамаром Алексић у насловној улози, публика добија једно класично књижевно ремек-дело на свеж и модеран начин.

У искреном и дубоком уметничком приступу вечите теме добијају нове форме које су неопходне за развој театра, али и за потпуно присан катарзичан контакт са савременим гледаоцем. У овом раскошном театарском делу нови глумци у подели су: Никола Ракочевић, Борјанка Љумовић, Богдан Богдановић и Андријана Ђорђевић, из претходног ансамбла играју: Небојша Кундачина, Раде Ћосић, Вукашин Јовановић, Димитрије Илић, Вања Милачић, Стојша Ољачић и Ања Орељ.

субота, 01. јун 2024.
19° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије