недеља, 10.08.2025, 10:23 -> 10:28
Извор: РТС
„Вестиж“ – изложба костима и фотографија у Галерији „Сингидунум"
У Галерији Сингидунум отворена је изложба костима и фотографија „Вестиж“ костимографкиње Тина Радовић и директорке фотографије Милице Дринић Цар. Колекција хаљина представља осавремењену интерпретацију женског костима са почетка 20. века.
Тина Радовић и Милица Дринић Цар, су уметнице са великим филмским искуством. Тина је радила костиме за филм Пети лептир, а била је асистент на бројним филмским пројектима. Милица је за играни дугометражни филм Да ли сте видели ову жену? освојила Златну Арену за најбољу камеру на Пулском филмском фестивалу 2023. године.
Али њих две није повезао филм већ изложба Одважне за коју су урадиле измаштану хаљину и фотографију Милеве Марић Ајнштајн. Овог пута су одлучиле да поставе женски костим од пре више од једног века у простор који може да буде универзалан и безвремен.
„Мене је повукла та њихова силуета с краја 19. и почетка 20. века зато што је почела већ да буде мало прочишћенија од оних силних кринолина из 18. века. Како су се жене у ствари малтретирале да би се обукле. Тако да ми овде немамо те неке жице испод и тешке ствари. Хаљине су врло удобне. То су нам рекле девојке које су позирале“, наводи костимографкиња Тина Радовић.
На фотографијама Милице Дринић Цар хаљине добијају живот и свака има своју посебну причу.
„Хаљине смо сликале у једној фази док нису биле готове, што је негде Миличина жеља била да буду прочишћене и она је желела да ухвати тај момент безвременог. Она их је наместила као неке ликове филмске. Једна је меланхолична, друга је одважна, трећа је била моћна, четврта тужна… У том смислу их је нашла и дала карактер, како би оне могле то да што боље изведу“, додаје костимографкиња.
Тако изложба, чији назив 'Вестиж' у преводу значи траг или остатак, представља неко прошло време кроз садашњи тренутак са погледом у будућност. Јер све хаљине су од природног материјала међу којима је и стара призренска свила. Ручно их је по својој машти шила и украшавала Тина Радовић, баш као што је то урадила и за пратећи аксесоар.
Као минијатуре, беле фотографије додатно наглашавају одсуство времена и простора па хаљина постаје вечни симбол не само женске лепоте, већ и њених бројних личних и друштвених улога.
Коментари