понедељак, 24.01.2011, 09:34 -> 16:53
Слобода изнад свега
Оскаровка Жулијет Бинош је у изјави за РТС, кроз причу о филму „Оверена копија“ Абаса Кјаростамија, истакла да је цео живот посветила томе да буде слободна. Француски редитељ Франсоа Озон нада се да ће његов филм „Жена за украс“ променити женама поглед на живот. Французи и даље најоданији биоскопу.
Борац за људска права, глумица која се не слаже са политиком француског председника, оскаровка и добитница награде у Кану, Жулијет Бинош, промовишући филм Оверена копија који је режирао Иранац Абас Кјаростами, не престаје да диже глас због тортуре иранских власти према редитељу Џафару Панахију коме је забрањено да снима и напушта земљу наредне две деценије.
У том духу Биношева и прича о најновијем филму који говори о прихватању различитих култура.
„Када си високо у глумачкој хијерархији, део си система, а ја никада нисам хтела да будем део система. Желела сам да будем слободна, морамо бити слободни у то сам уложила душу и срце, живот. О томе говори филм, који ће београдска публика видети."
О еманципацији жена говори филм Жена за украс Франсоа Озона, нашој публици познатог по трилеру Базен са Шарлотом Ремплинг и крими мјузиклу Осам жена са Катрин Денев, којој је поново поверио главну улогу.
„Овај филм говори о положају жена седамдесетих, али је и филм данашњице, јер се ситуација није много променила. Помало је феминистички и надам се да ће жене хтети да га виде, као и да ће се после филма њихов поглед на живот променити", изјавио је Озон.
Социјални и политички обојени француски кандидат за Оскара О људима и боговима Гзавијеа Бовоа, заснован на истинитом догађају из алжирског грађанског рата, када су се француски монаси сукобили са исламским фундаменталистима, због теме је и најгледанији домаћи филм у Француској.
Французи верни биоскопу
Француски филмофили у Европи су остали најбројнији посетиоци биоскопа. У 2010. години, купили су 206 милиона улазница и достигли рекордну посету у последње 43 године.
„Имамо среће што већ дуго имамо несебичну подршку сваке Владе, продукција је богата, биоскопи модерни, Француска се према филму односи као родитељ према беби", рекла је Режин Ачондо, генерални менаџер УНИФРАНСА.
Дигитални биоскопи су све популарнији, више од 1.800 кино дворана у Француској опремљено је дигиталном техником.
Наставили су брзу трку кроз трећу димензију, приказавши чак 24 три-де филма. Дакле Французи славе седму уметност како јој и доликује.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар