Попуштање цензуре у Боливуду

Контроверзни индијски филм „Љубав, секс и издаја" Дибакара Банерџија, који приказује сцене секса, иако замагљене, померио границе дозвољеног у конзервативној држави у којој и даље постоји јака цензура.

Нови боливудски филм о изменама у уобичајеном сексуалном понашању у једном индијском градићу, узнемирио је конзервативни део биоскопске публике и померио стандарде у земљи у којој Национални одбор за цензуру и даље игра значајну улогу.

"Love, Sex aur Dhokha" (Љубав, секс и издаја) последњи је филм у серији авангардних остварења који мењају уобичајени образац традиционалних боливудских филмова, који су били или романсе са играњем и певањем, или насилне саге о освети.

Гледање контроверзног филм, који се у индијским биоскопима приказује од прошле недеље, дозвољено је само одраслима.

После емитовања трејлера за филм, у којима се виде замагљени прикази нагих женских тела и воајерске секвенце, дошло је до бурних реакција у већем делу јавности.

Режисер филма, Дибакар Банерџи, изјавио је да "Love, Sex aur Dhokha" више говори о промени ставова и обичаја него о сексу.

Такође, индијски редитељ каже да филм истражује недостатак приватности у савременом свету и да данас чак и мобилни телефони могу да сниме, а затим и емитују најинтимније тренутке.

„Камера у филму снима причу у измењеним условима, јер некада се секс одигравао искључиво иза затворених врата, а сада то више није тако", објаснио је Банерџи.

Шпијунске камере разоткривају интиму 

Деценију раније, када би стидљиви пар требало да се пољуби на екрану, тај призор био би замењен метафоричним приказом два цвета или две птице, а публика би једноставно претпоставила шта пар заправо ради.

У том смислу је Банерџијев филм, у којем се појављују углавном непознати глумци, приказивањем дужих сцена секса померио стандарде, иако није у потпуности избегао интервенције одбора за цензуру.

Ипак, употреба неконвенционалних камера: шпијунских, ручних, надзорних и чак подводних, донела је филму изузетне критике, па и поређења са филмовима као што су „Паранормална активност" и „Вештица из Блера".

Радња филма приказана је из угла камере, која скоро да постаје лик у заплету који повезује три приче: студента који се заљубљује у главну глумицу његовог филма, менаџера продавнице који уцењује радницу, као и тајну присмотру рок звезде.

„Филм ефикасно излаже јавности скривене обичаје и узнемиравајућу количину предрасуда у Индији", написао је критичар Мајанк Шекар у „Хиндустан тајмсу".

Иако се критичари слажу да је "Love, Sex aur Dhokha" велики напредак, чини си да ће бити потребно нешто више од неколико филмова да се измени свест људи.

Добар пример за то навео је режисер Банерџи, који је испричао да када је разговарао са својом мајком о филму, она ниједном није желела да помене наслов филма, јер је у њему реч „секс".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 02. август 2025.
19° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом