недеља, 21.02.2010, 07:37 -> 15:29
Венецијански победник на ФЕСТ-у
Дванаест наслова, међу којима и израелски „Либан”, победник Међународног филмског фестивала у Венецији, као и нова остварења Анга Лија (Taking Woodstock) и Сема Мендеза (Савршен дом) на програму су трећег дана ФЕСТ-а.
Програм трећег дана 38. ФЕСТ-а у Центру „Сава" почео је у 11 часова филмом "Taking Woodstock" тајванско-америчког редитеља Анга Лија.
Оскаровац Анг Ли током каријере режирао је врло разноврсна остварења, као што су "Eat Drink Man Woman", „Разум и осећајност" (у којој глуме Ема Томпсон, Кејт Винслет и Хју Грант), „Притајени тигар, скривени змај" (Оскар за најбољи страни филм), „Хулк" и „Планина Броукбек" (Оскар за режију).
Последњи филм Анга Лија "Taking Woodstock" је истинита прича о Елиоту Тајберу и његовој породици, који су нехотице одиграли значајну улогу у одржавању једног од највећих и најзначајнијих музичких фестивала икада, „Вудстока".
Елиот је након низа ситуација у којима није имао среће приморан да се врати код родитеља и помогне им у вођењу слабо исплтивог мотела на Кетскил планинама.
Такође, Елиот планира да организује малу музичку смотру и по цени од једног долара од надлежних добије дозволу за то.
Када Елиот сазна да су организатори фестивала „Вудсток" остали без дозволе у суседном месту, он им понуди своју, као и услуге мотела...
У наслову "Taking Woodstock" главне улоге тумаче Хенри Гудман, Едвард Хиберт, Имелда Стонтон и Деметри Мартин.
Програм у Центру „Сава" настављен је у 13.30 часова још једним приказивањем „Антихриста" Ларса фон Трира.
После хорора данског режисера (од 16.30) на програму је пројекција филма „Савршен дом" Енглеза Сема Мендеза.
За свој дебитантски филм „Америчка лепота", Мендез је награђен Оскаром за најбољу режију, а репутацију успешног позоришног режисера стекао је већ са непуних двадесет пет година представом „Вишњик", у којој је главну улогу играла Џуди Денч.
Сем Мендез је после „Америчке лепоте" режирао наслове „Пут до уништења", "Jarhead" и „Револуционарни пут" (у којем главну улогу тумачи његова супруга, оскаровка Кејт Винслет).
Последњи Мендезов филм „Савршен дом" говори о младом брачном пару, Берту (Џон Кразински, најпознатији по улози Џима Халперта у америчкој серији "Office") и Верони (Маја Рудолф), који очекује рођење свог првог детета.
Супружници путују широм САД да би пронашли савршено место за заснивање породице, а док срећу родбину и старе пријатеље и обнављају везе са њима, дешавају им се разне незгоде.
На крају, овај брачни пар схвата право значење речи „дом"...
У остварењу „Савршен дом" глуме још и Џеф Денијелс и Меги Џиленхол.
Од 19 часова на програму је израелски (анти)ратни филм „Либан", добитник Златног лава на 66. издању венецијанске филмске смотре.
Радња филма смештена је у Први либански рат 1982. године и говори о десантном воду који упада у замку Сиријских трупа на непријатељској територији.
Када ноћ падне, рањени војници остају заробљени у центру срушеног града, опкољени сиријским командосима и без могућности комуникације са командним штабом.
Скоро цео филм смештен је у скучено окружење тенка, у којем се четворица војника суочавају са страхом, безнађем и изолованошћу.
Јунаци овог остварења нису класични ратни хероји, жељни борбе и самопожртвовања, већ људи којима је једино остао ужасан страх од смрти.
„Либан" је дебитантски дугометражни играни филм редитеља Самјуела Маоза, а у њему глуме Јоав Донат, Итај Тиран, Ошри Коен, Михаел Мошонов и Зохар Страус.
После тога, у 22 часа, је пројекција црне комедије о сексуалној опсесији „Како смо преживели рат", америчког сценаристе и режисера независних филмова Тода Солонца.
Како је Солонц изјавио, овај филм, као и његова ранија остварења „Срећа" и "Welcome to the Dollhouse", приказује непрестану борбу између полова и личних жеља и захтева друштва.
Главне улоге у овом наслову тумаче Киран Хајндс, Ширли Хендерсон, Алисон Џејни, Шарлота Ремплинг, Али Шиди и Мајкл Кенет Вилијамс.
Филмови у Дворани културног центра
Програм у ДКЦ-у почео је у 11.30 новом пројекцијом филма „Јафа" Керен Јетаје, о забрањеној љубави Израелке и Палестинца у овом приморском градићу.
Од 13.30, приказан је филм „Сви су добро", у којем су главне улоге поверене Роберту де Ниру, Дру Баримор, Кејт Бекинсејл и Сему Роквелу.
За 16 часова заказана је пројекција првог дугометражног филма Хаима Табакмана „Широм отворених очију", који говори о Арону, угледном, побожном и породичном човеку у јеврејској ортодоксној заједници.
Аронов идилични живот нагло је прекинут доласком Езрија, згодног студента који у Арону буди забрањена осећања.
Испрва занесен пожудом, а касније измучен кајањем и кривицом, Арон доноси радикалну одлуку...
Следећи на програму, од 18 часова, је аустријски филм „Лурд" редитељке Џесике Хаузнер.
„Лурд" говори о Кристини, којој су скоро целог живота била неопхона инвалидска колица и која одлази на ходочашће у Лурд, на Пиринејима.
Тамо се једног јутра буди потпуно и наизглед чудотворно излечена.
Док Кристина покушава да искористи нову прилику за срећу, њено излечење изазива завист и дивљење.
После остварења „Лурд", од 20.30 часова приказује се филм „Мелодија за улични вергл" Кире Муратове, која је за филм из 1995. године „Увлеченья" (Хобији) добила бројне руске награде Ника, укључујући и ону за најбољи филм и режију.
„Мелодија за улични вергл" говори о Никити и Алени, брату и сестри сирочићима, који после смрти мајке избегну одлазак у сиротиште и крећу у потрагу за својим очевима.
Маштовита деца од непријатељског града у окрутном свету одраслих праве бајковити свет, у којем супермаркет постаје Али Бабина пећина.
Ипак, остаје питање да ли ће успети да пронађу место које би звали домом.
Последње остварење чије је приказивање планирано за трећи дан ФЕСТ-а у Дворани културног центра је боливудска љубавна прича „Дев Д" сценаристе и режисера Анурага Кашјапа, који се сматра најпродуктивнијим ствараоцем савремене индијске кинематографије.
Радња филма смештена је у рустични и живописни Пенџаб и у застрашујуће подземље Делхија, а говори о генерацији која је заглављена између источњачких корена и западњачког сензибилитета.
„Дев Д" је савремена адаптација класичног бенгалског романа „Девдас", чији је истоимени јунак легендарни љубавник, који због губитка праве љубави очајава толико да га то води у смрт.
У Кашјаповој новој верзији, Девдас је егоцентрични лицемер слабе воље склон самосажаљевању.
Овај филм наишао је на одличан пријем и у медијима и код публике и критике.
Програм у Кинотеци
За 20 часова заказанa је пројекција филма „Видеократија" редитеља Ерика Гандинија, који живи у Шведској, али је рођен и одрастао у Италији, у којој је Силвио Берлускони неоспорени владар медијског простора.
Медијски магнат, а касније и премијер Италије, Берлускони је највише утицао на садржај комерцијалних телевизија у држави, а његови канали су познати по спајању забаве и политике и сликама оскудно одевених девојака, што је већина сматрала одразом Берлусонијевог укуса и личности.
Због свега тога Гандини у филму „Видеократија" доноси причу о земљи у којој је сасвим природно да телевизијска егзотична плесачица постане министарка за равноправност полова.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар