Румунски научници направили вештачку крв

Научници са Универзитета Бабеш-Бољај у Румунији, дошли су до епохалног проналаска - створили су вештачку крв, која се састоји од воде, соли и протеина из морских црва.

Румунски стручњаци су успели да створе вештачку крв. Иако научници већ годинама покушавају да нађу прави „састав“ тела на којима су је испробавали, она су крв увек одбацивала.

Ово је први пут да су мишеви на којима су је испробали, добро реаговали, а надају се да ће у наредне две године вештачку крв пробати и на људима, како би били сигурни да се не појављују нежељене последице, пише портал 24 сата хр.

Истраживачи са Универзитета Бабеш-Бољај у Румунији, надају се да ће вештачка крв која се састоји од воде, соли и протеина из морских црва, решити проблем несташице крви.

Доктор Раду Силађи Думитреску тврди да ће то откриће имати успеха, јер протеин који користе, за разлику од хемоглобина, остаје стабилан када се изложи физичком или хемијском стресу.

„Откриће ће можда довести и до тога да створимо 'инстант крв', која би могла лако да се транспортује, а кад јој се дода вода претвара се у вештачку крв“, рекао је Силађи Думитреску.

Ово истраживање наставак је рада научника са универзитета у Единбургу и Бристолу, који су 2011. године створили црвена крвна зрнца из матичних ћелија извађених из коштане сржи.

четвртак, 30. мај 2024.

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija