Пронађена планета која кружи око два сунца

Двоструки залазак сунца више нико не може да назове научнофантастичном причом! Научници су открили планету која попут Скајвокерове кружи око два сунца. Ипак, у таквом призору човек не би могао да ужива на планети Кеплер 16б јер је температура веома ниска – између -73 и -101 степен Целзијуса.

Амерички астрономи објавили су да су открили прву планету која кружи око два сунца, попут измишљене планете Лука Скајвокера, лика чувеног филмског серијала Ратови звезда.

За разлику од Скајвокерове родне планете која је била врела и налик пустињи, нова планета, названа Кеплер-16б, поприлично је хладна. Велика је попут Сатурна, а орбитује око два матична сунца у готово савршеном кругу, на удаљености од око 200 светлосних година од Земље.

Како преноси агенција АФП, планету је детектовао Насин свемирски телескоп „Кеплер" који прати 155.000 звезда.

„Ово откриће је невероватно", рекао је Алан Бос из Агенције за земаљски магнетизам Института „Карнеги" и један од аутора студије објављене у часопису Сајенс (Science).

„По ко зна који пут, научна фантастика је постала стварност", додао је Бос.

Астрономима се и раније дешавало да угледају планету за коју би им се учинило да кружи око две звезде, али никада до сада нису имали прилику да виде неку како пролази испред два сунца.

„Кеплер-16б је први потврђени, недвосмислени пример планете која кружи око два сунца", нагласио је коаутор студије Џош Картер из Центра за астрофизику „Харвард-Смитсонијан".

Да на Кеплеру-16б живе људи могли би да уживају у дуплом заласку сунца, али такав сценарио је мало вероватан због изузетно ниских температура на површини планете које се крећу између минус 73 и минус 101 степен Целзијуса.

На планети влада изразито јака хладноћа због чињенице да иако има два сунца, око којих прави круг на 229 дана на раздаљини од 105 милиона километара, она су много мања и хладнија од нашег сунца.

Једно сунце има тек 20, а друго 69 одсто масе звезде око које кружи Земља.

Док Кеплер-16б кружи око њих, његова два сунца „плешу" једно с другим у "41-дневној орбити", наводи се у студији коју је предводио научник Лоренс Дојл са Института за истраживање ванземаљске интелигенције (СЕТИ).

недеља, 16. јун 2024.

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija