четвртак, 07.10.2010, 06:37 -> 07:51
Острво младих плавуша
Где год се појаве, плавуше праве пометњу! Једна литванска компанија планира да ту пометњу „концентрише на једном месту“, односно острво на Малдивима претвори у рај у којем раде искључиво „плавокоси анђели“. Мушкарци су одушевљени, а критичари нападају пројекат називајући га сексистичким и дискриминаторским.
Литванска компанија „Olialia" (чита се „Олала") планира да острво на Малдивима претвори у ексклузивно одмаралиште које ће водити само младе плавуше. То је уједно и најновији пројекат растућег покрета плавуша на Балтику.
Плавушама из тог дела света су „прекипели" вицевима о њиховој глупости. Сада желе да покажу да су паметније него што се мисли - формираће сопствено острвско царство.
У „Олала" компанији се надају да ће привући туристе тако што планирају да запосле само плавокосе девојке на острву - од рецепционарки, преко конобарица, до менаџерки хотела. Чак ће и на свим директним летовима за острво радити искључиво „посаде плавушана" - пре свега мисли се на стјуардесе, али ће и пилоти морати да буду светлокоси!
Ову компанију воде, гле чуда, управо плавуше и за сада функционише у 75 различитих области, од прављења софтвера преко прехрамбених производа до поп музике. Приходи им углавном стижу из Русије, Велике Британије и Немачке.
„Када се тамнокоса девојка запосли овде, она је окружена прелепим плавушама и на крају и сама одлучи да се офарба у плаво", објаснила је Гидра Пукиен, менаџерка компаније „Олала".
Гидра истиче да је потпуно погрешан стереотип да су плавуше глупе додајући да су све запослене веома паметне и факултетски образоване, као и да јој стално долазе са новим пословним идејама.
Расистичка идеја?
Острвски пројекат је премијерно представљен прошлог викенда на пригодној забави на којој је „дрес код" наравно захтевао блајхану косу или да сте природно албино.
Међутим, идеја о рају са плавушама који треба да се отвори 2015. године трпи и бројне критике.
Највећи број критика тиче се дискриминаторске политике компаније која од запослених захтева светлу боју косе, док становништво Малдива углавном чине људи тамније пути.
„То је расистички и не би требало да се дозвољава на Малдивима", изјавио је један од староседелаца.
Локални закони такође могу да отежају пословање „будућег раја" јер предвиђају да локално становништво мора чинити бар 50 одсто запослених.
Са друге стране, у Литванији брину да ли овај закон дискриминише старије особе, које су седе и не могу постићи златну боју косе.
Менаџерка „Олала" тврди да су у њеној компанији добродошли сви заинтересовани, без обзира на пол, године, националну припадност или боју косе.
Рекламни сексипил
Други критичари сматрају да је читава кампања потпуно сексистичка. Они истичу да коришћење појаве заносне плавуше на рекламама за производе једноставно потврђује негативне стереотипе и води њиховом претварању у сексуалне објекте.
Новинарка из Летоније, Санита Јемберг, тврди да је јасно да „Олала" не покушава да докаже да су плавуше паметне већ да да су секси јер њихов изазовни изглед на реклами производа итекако продаје робу.
Било како било, чињеница је да се профит ове компаније у протеклих годину дана удвостручио, а чак 80 одсто Литванаца препознаје бренд.
Ширење њиховог бизниса само је један показатељ растућег покрета плавуша у балтичким земљама, чији је циљ да руши предрасуде.
Ове године је чак одржан и дводневни Фестивал плавуша у летонској престоници Риги. Према одушевљењу присутних мушкараца могло би се рећи да им еманципација жена није била прва ствар на коју су помислили док су гледали згодне блондине како шетају.
Ни државне власти се не могу пожалити, јер управо овакви догађају скрећу мисли људи са кризе и привлаче велики број туриста.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 10
Пошаљи коментар