субота, 18.09.2010, 08:19 -> 10:57
Најскупљи брендови у 2010. години
На врху овогодишње листе 100 најскупљих светских брендова ништа ново - „Кока-кола“ је већ 11. годину за редом прва, и опет је следе „Ај-Би-Ем“ и „Мајкрософт“. Највећи раст вредности остварили „Гугл“ и „Епл“.
Прва три места на лествици најскупљих брендова на свету држе, као и прошле године, америчке компаније „Кока-кола", „Ај-Би-Ем" (IBM) и „Мајкрософт", показало је истраживање агенције „Интербренд".
Технолошке фирме чине половину највреднијих светских робних марки.
Листом 100 најбрендова доминирају фирме из САД, којих има укупно 49. Европских је 40 и то из Немачке, Француске, Швајцарске, Италије, Британије, Шведске, Холандије, Финске и Шпаније. Преосталих 11 места попуњавају фирме из Јапана, Кореје, Канаде и једна из Мексика.
„Кока-кола" се на првом месту налази још од 2000. године, када је листа почела да се објављује. Вредност њене робне марке процењује се на 70,45 милијарди долара и ове године је за два одсто већа него прошле (68,73).
С друге стране, са листе сто највреднијих брендова испао је „Бритиш петролеум" (BP) који се суочио са огромним трошковима услед истицања нафте са хаварисане платформе у Мексичком заливу у САД. Проблеми највећег светског произвођача аутомобила, јапанске „Тојоте", са безбедношћу аутомобила, истиснули су ову марку из „Топ 10".
Тако сада 10 навреднијих светских брендова чини девет америчких компанија и само једна која није са њене територије - финска „Нокија", на седмом месту, вредна 29,5 милијарди долара, 15 одсто мање него лане.
Места од другог до четвртог заузимају технолошке компаније - „Ај-Би-Ем", вредна 64,73 милијарде долара, седам одсто више него 2009. године, „Мајкрософт", 60,9 милијарди долара и са истим растом вредности, и „Гугл", вредан 43,56 милијарди долара, што је чак 36 одсто више у односу на претходну годину.
Тако снажан раст вредности, остварио је још само „Епл" (Apple), који се налази на 17. позицији. За овако вртоглав раст вредности „Гугла" заслужан је оперативни систем за мобилне телефоне „андроид", док су „Еплу" помогли његови нови производи, укључујући и таблет „ајпед" (iPad).
Истраживање се заснива на сложеној методологији коју је развио „Интербренд". Користи се формула која комбинује будућу снагу бренда и њену улогу у потражњи. Фирме морају имати јавно доступне финансијске податке, а трећина прихода мора да буде из иностранства.
Комплетну листу можете погледати на адреси http://www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар