Читај ми!

Мини аутомобили – кола која Италијани возе без дозволе

Намењени најчешће студентима, адолесцентима и менаџерима, мини аутомобили су све чешће виђени на улицама италијанских градова. Често названи и микро аутомобилима, воде рачуна о екологији, и могуће их је лако возити и без класичне возачке дозволе.

Мини аутомобили су кола за град – "city car" којa је могуће возити без класичне возачке дозволе, али је потребна лиценца за вожњу мотора категорије L1 који могу да достигну максималну брзину од 45 km до 80 km на сат са запремином мањом или једнаком од 50 цм3 уколико се ради о возилима са унутрашњим сагоревањем или са снагом мањом или једнаком од 4 KW за електричне моторе.

Врло мали и изузетно лаки за руковање ови мини аутомобили који су категорисани као четвороцикли, омиљено су превозно средство италијанских студената и адолесцената који потичу из добростојећих породица, јер њихова цена достиже и до 14.000 евра а намењени су само за градску вожњу.

Врло су практични за употребу, лако се паркирају и идеални су за град јер их је могуће свуда паркирати.

Још пре десет година "reno twizy" је изазвао изненађење када се појавио на европским улицама јер је изгледао као велика играчка са два стиснута седишта, а први град у Италији у коме је почео масовно да се вози је Милано.

Данас "Stellantis" нуди три таква модела марке „ситроен", „опел" и „фијат".

Ови аутомобили су намењени искључиво градској вожњи, а светски експерти сматрају да ће наредних година доживети огромну експанзију те ће остваривати зараду од 100 милијарди евра до 2030. године. Ови лагани, мали аутомобили, који возе на дизел, бензин – док се последњих година све више траже они електрични, могли би, с обзиром да се сматрају четвороциклима, да замене скутере или праве мини аутомобиле који за разлику од ових могу да се возе и ван градских улица.

Могуће је купити их у затвореној, класичној верзији, као и отворене, са једним седиштем или додатним за путника, а брзина не може да пређе 80 километара на сат (у зависности од тога којој класификацији четвороцикла припадају).

Често их дефинишу као хир размажених студената с обзиром да се њихове цене крећу од 10.000 до 14.000 а није их могуће возити ван града, користити за дужа путовања, превозити више од једне до две особе са ограниченим простором за пртљаг.

Алтернатива је изнајмљивање ових електричних аутомобила на дужи период а цена укључује осигурање као и техничке прегледе.

Ипак у последње време ови мали аутомобили који имају таблице у облику квадрата само на задњем делу возила, преплавиле су миланске улице а онима који то себи могу да приуште, тржиште нуди разне марке и стилове: "estrima biro", "citroen ami", "opel rocks-e", "fiat topolino", "tazzaruby minimax", "silence 04", "xew yоyо", "microlino", "mobilize duo", "city transformer".

понедељак, 11. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње