Како се постаје возач аутобуса

У Београду постоји свега пет ауто-школа за обуку возача аутобуса. Седам теоријских часова и десет вожње довољно је да се стекне дозвола, а горња граница да неко постане возач аутобуса не постоји.

Будући возачи аутобоса не само да морају да знају да возе, већ морају да науче како да стану на перон или стајалиште. Полигонска вожња је обавезна од 2014. године.

„Свако ко вози аутобус, познаје и механику и зна шта све возило може. Просто, то је једноставно осећај. Не може свако да вози аутобус“, каже Предраг Поповић, кандидат за будућег возача аутобуса. 

Кандидати имају седам теоријских часова и десет часова вожње.

„Нема наглих кочења, нема наглих промена праваца и тако то је то. Зато су огледала да он прати. Посебно у простору возила огледалом он прати и наравно да вози течну вожњу. И они то савладају за тих десет часова“, објашњава инструктор Борисав Бугарчић.

Важни су рефлекси, али и концентрација током вожње. Ипак, није све ни до возача. У поводу инцидента који се догодио у Београду на аутобуској линији број 20, у ауто-школи наглашавају да је могући узрок незгоде, такозвана, ибеража, која се јавља и на путничким атомобилима на дизел погон. У тим случајевима возило добија убрзање и не може да се заустави кочењем.

Саветују да се у тим случајевима, мењач избацити из брзине, уколико није аутоматски.

„Рефлекси су врло важни и важно је то искуство. Једноставно знаш шта ће да се деси. Не знам како то да вам објасним, али то је искуство, то су ипак године вожње, тако да једноставно знате шта ће да се деси, гледате испед и знате и онај да ли ће да скрене, то једноставно осетите једноставно то је искуство“, наводи Поповић.

Упркос искуству, у саобраћају су честе непредвиђене ситуације.

„Ми то уливамо у њих и причамо да кад буду возили сутра шта их све среће и какве ће имати ситуације да не би дошли у такве ситуације да не би било небезбедне вожње. То су ипак професионалци. Они то процене и реагују много пре за такве ситуације. Ипак је то Д категорија, вози путнике“, истиче инструктор вожње, Бугарчевић.

Некада се за Д категорију полагало и на минибусевима. Од 2014. године могуће је искључиво на аутобусима дугачким минимум 10 метара. Закон прописује и да возачи аутобуса не могу бити млађи од 24 године, али горња старосна граница не постоји. Могу полагати сви који имају важеће лекарско уверење. Дозволу Ц категорије, за управљање камионима тежим од три и по тоне, морају имати најмање две године.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 02. август 2025.
26° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом