Читај ми!

Спасавање Џакарте коштаће 40 милијарди долара

Венеција тоне? Да, као и Мексико сити, Бангкок и многи други градови. Али ниједан не тоне толико брзо као Џакарта, која сваке године губи око седам центиметара. Поређења ради, Венеција губи око два центиметра. Зато је за индонежанску престоницу куцнуо крајњи час да се нешто предузме.

Предложени план спасавања Џакарте предвиђа пројекат који ће трајати тридесетак година и коштати невероватних 40 милијарди долара!

За цео тај случај битно је напоменути да није проблем само повећање нивоа мора – већ и несавесна политика градских власти које већ деценијама црпе воду из подземних бунара и остављају огромне празне резрвоаре испод града, који попуштају под теретом.

Ситуација је дотле догурала да су сада милиони људи у опасности, а поплаве које су погодиле Индонезију 2007. године оставиле су више од пола милиона становника без крова над главом.

Амбициозни план спасавања престонице је, најблаже речено, екстреман. Осим што ће трајати 30 година и коштати најмање 40 милијарди долара, биће створено 17 нових острва, као и пет километара дугачак зид – за огроман резервоар за контролисање нивоа воде.

Пројекат је назван „Велика Гаруда“, пошто ће острва бити тако постављена да ће подсећати на митолошко биће Гаруду – које је иначе национални симбол и по ком је названа национална авио-компанија.

Иза изузетно амбициозног инфраструктурног подухвата стоје Холанђани, а ко би други. Индонежанске власти су од почетка позвали у помоћ холандске стручњаке, који су допринели и осмислили систем огромних насипа, канала и брана који чува Холандију од растућег нивоа мора.

Облик острва и њихово постављање идеја је холандске фирме „Куипер компањонс“, која сарађује са великим бројем градова са сличним проблемима. Разрађивање и планирање целокупног пројекта води холандска компанија „Витевен и Бос“.

Није уопште чудно што су Холанђани позвани да помогну у том подухвату – имајући у виду да се већ вековима боре против поплава.

Колики је ово подухват најбоље сведочи чињеница да ће прављење 17 вештачких острва бити један од највећих хидрауличних инжењерских пројеката на свету. Острва треба да обухвате град и створе заштитни резервоар.

Градња ће трајати деценијама, а „Витеван и Бос“ је саопштио да ће бити потребно толико земље да је највећи проблем како доћи до довољног броја баржи да се допреми. Холандска фирма наводи да тренутно у свету нема довољно баржи колико је њима потребно!

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. децембар 2025.
4° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом