Читај ми!

„Коста Конкордија“ усправна тек у зору?

Вишечасовна борба да се „Коста Конкордија“ усправи наставља се и по мраку. Најновија процена инжењера је да ће операција трајати до зоре. Помоћу челичних каблова и противтегова брод одвојен од морског дна и делимично постављен на подводну платформу.

21.07 – Операција ушла у 13. сат. Нема потребе журити и ризиковати да један погрешан корак уништи досадашњи труд, преноси Телеграф.

20.18 – Најновија процена инжењера је да усправљање насуканог крузера неће бити завршено пре уторка у зору. 

18.02 – Стручњаци предвиђају да је брод потребно „вући“ још два до четири сата, када би вода која ће испунити делове пловила и гравитација требало да „помогну“ „Конкордији“ да се усправи. 

16.39 - Полако, али сигурно луксузни крузер све више израња. Угао расте. „Конкордија“ се сада, у односу на површину воде, налази под углом од 45 степени.

14.43 - „Коста Конкордија“ подигнута и одвојена од морског дна. Брод је једним делом постављен на подводну платформу, преноси Би-Би-Си.

13.30 - Инжењери су успели да за 114.000 тона тежак брод вежу више од 50 каблова, повезаних са подводном платформом. 

Луксузни крузер „Коста Конкордија“ се 20 месеци налази насукан код острва Ђиљо. До вечерас, ако све буде текло по плану, то ће се променити. Огромни брод биће усправљен и положен на подводну платформу.

Оволика операција до сада никада није покушана, али стручњаци су уверени да ће бити успешно завршена. Планира се да прва фаза усправљања траје од 10 до 12 сати.

Иако је планирано да операција почне рано јутрос, због великог невремена, померена је неколико сати касније.

Велика олуја праћена грмљавином запретила је током ноћи да потпуно онемогући акцију, јер је од олупине брода одаљила контролну баржу, на којој се налази контролна соба из које инжењери треба да координирају повлачење огромних челичних сајли и противтегова како би одвојили „Косту Конкордију“ од морског дна.

Брзина усправљања брода, када се прикаче све сајле и каблови, биће око три метра на сат времена.

По плану, данашња акција је тек прва фаза. Након усправљања брода, следи његова стабилизација на подводној платформи.

После тога се планира и његово подизање са платформе помоћу огромних комора пуних ваздухом које ће бити постављене са обе стране брода.

У целокупан пројекат извлачења до сада је уложено око 600 милиона евра, а очекује се да ће до краја акције трошкови бити још већи.

У бродолому „Коста Конкордије“ у јануару прошле године погинула су 32 путника, а капетану Франческу Скетину, који је напустио брод, суди се за убиство из нехата.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
21° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се