уторак, 15.01.2013, 14:48 -> 14:30
Фејсбук напао Гугл!
Фејсбук представио нови директни претраживач – "Graph Search" – који не нуди линк ка одговору већ сам одговор. Индексира више од трилион конекција, а решења представља узимајући у обзир невиђене параметре – од избора ваших речи, преко музике коју слушате, до места на која идете, имајући у виду – вас, лично!
20.17 - Конференција је званично завршена. Окупљени новинари похитали су и потпуно окружили челника и запослене Фејсбука. Организована је и појединачна демонстрација претраживача за заинтересоване, што, очигледно, јесу сви присутни.
20.15 - "Graph Search" подигао је претрагу на виши ниво. Резултат не добијате само на основу укуцаних речи или лајкова, већ претраживач узима у обзир све доступне податке о вама – од формације и учесталости појединих речи које користите, преко синтаксичких група које су вам својствене, до места на која идете и којом рутом се најчешће крећете.
20.07 - Фејбуку је било потребно годину дана да индексира милијарду корисника мреже, као и 240 милијарди фотографија током провера безбедносних подешавања "Graph Search"-a.
20.01 - Када је реч о финансијској исплативости "Graph Search"-а, функционисаће као и Фејсбук, и по томе је Марк Закерберг децидан. Људи који раде на развијању претраживача пронашли су начин оглашавања путем претраге, и то ће остати једини начин финансирања.
19.55 - Закерберг одговара на питања слушалаца. Интересовање за очување приватности је највеће, али оснивач уверава да не постоји опасност од појављивања нежељених информација. Принцип сигурности исти је као раније, али предострожности ради, полако ће се имплементирати међу кориснике.
19.45 - Провајдер је "Мајкрософтов Бинг", наводи Зaкерберг. Додао је да ће за индексирање оваквог глобалног, али детаљног претраживача бити потребне године, због масовности информација и обима претраге и одговора.
19.41 - Ларс Расмусен пожелео је да оде код поузданог стоматолога. "Graph Search" је одмах понудио најомиљенијег међу његовим пријатељима, којег је "лајковало" 17 пријатеља, укључујући једног који не подноси бол. "Отишао сам, и заиста је било дивно искуство", закључује Ларс.
19.38 - Том Стоки је започео потрагу за врстом музике коју слушају симпатизери Ромнија, а затим и Обаме. Миљеници америчких председничких кандидата имају различите политичке ставове, али сви воле "Битлсе", каже новотарија.
19.35 - Ларс Расмусен из тима који је креирао претраживач објашњава безбедност претраге, односно да нема опасности да ваше фотографије искоче у насумичној претрази. На пример, уколико укуцате "фотографије које ми се свиђају", избациће све икада "лајковане" фотографије на једном месту, у најкраћем могућем времену.
19.31 - Мишљења корисника су подељена. Док једни верују да ће се већ за недељу дана питати како су икада функционисали без "Graph Search"-a , други верују да Фејсбук чини све како би угасио и последњу потребу да се напусти херметички затворени паралелни интернет универзум.
19.23 - Чак и када два човека врше претрагу за истим људима са идентичним интересовањима, а поседују исти круг пријатеља, претраживач ће понудити различите одговоре јер узима у обзир и споредна интересовања и претходне претраге и добијене резултате корисника.
19.16 - "Graph Search" је јединствени систем претраге, који обједињује све релевантне информације и аутоматски их пружа кориснику. Пример – пријављивањем на једно место, аутоматски се појављују детаљи о локацији, околини, групи са којом сте, интересовањима те групе... У могућности је да индексира више од трилион конекција.
19.11 - Понуђено је јединствено решење које обезбеђује потпуну дискрецију у потрази за садржајима, претраживач који директно даје одговор, а не линк који води до њега. Представљен је "Graph Search".
19.05 - Оснивач Фејсбука позива на повратак и оно због чега смо на мрежама – повезивање људи.
18.59 - Појавио се Марк Закерберг са речима: "Хеј, добродошли, хвала вам што сте нам се придружили!" Каже да је ово прва велика најава у новом кампу. Ништа ново.
18.50 - На десетине новинара дошло је у седиште Фејсбука у Менло парку и нестрпљиво чека сензацију.
18.15 - Велики број спекулација шта ће се, заправо, десити односи се на скок акција ове друштвене мреже на 30.95 долара, на колико су стале у понедељак. Неки аналитичари сматрају да то „погуравање" акција од стране инвеститора заправо има много више везе са финансијским резултатима компаније у четвртом кварталу (рок 30. јануар), него са најављеним изненађењем.
17.55 - Конференција привлачи огромну пажњу јавности и зато што је прва Фејсбукова још од маја прошле године, када су понудили акције на продају.
Дуже време најављиване и дискретно имплементиране промене које уводи најпопуларнија друштвена мрежа Фејсбук достићи ће врхунац на вечерашњој конференцији за штампу.
По налогу оснивача Марка Закерберга, представницима медија послата је порука у којој мистериозним тоном позива на обелодањивање последње иновације, што је покренуло масовну „игру" нагађања међу индустријалцима.
Прва претпоставка која се наметнула подгрејала је гласине из септембра прошле године, упркос Марковом негирању – Фејс ипак избацује свој смартфон и улази у трку на тржишту које се тренутно најбрже развија!
Доктор Ричард Виндзор, аналитичар технологије, то објашњава потребом да се компанија више приближи „Гуглу" него „Еплу".
Наиме, у оквиру свог хардверског решења, понудили би и свој претраживач који би пружио не само интензивно корисничко искуство, већ би све претраге преусмерио директно са Фејса, преко својих сервера, ради смањивања експлоатације других страница и привременог напуштања мреже.
Бизнис инсајдер има нешто другачију претпоставку – с обзиром на то да је „њуз фид" жила куцавица ове мреже, постоји могућност да се, поред досадашњих измена, још мало унапреди.
То практично значи да би Фејсбук постао велики интернет „разводник", које би повлачећи информације са других сајтова директно приказивао жељене резултате и потенцијално интересантне садржаје, или би се концентрисао на веће преусмеравање ка другим местима користећи маркетиншки потенцијал који би флуктуација на мрежи пружила.
Још једна од опција је и наплаћивање порука на мрежи особама са којима нисте пријатељи. Ова врста контакта би се наплаћивала долар по поруци.
То је већ на свом профилу осетио и један репортер који је, након обавештења да обраћање Марку мора да плати, поставио теорију која доводи у питање алтруизам почетних идеала Фејсбука – просечан корисник би дневно зарађивао сходно интересовању које буди, али не смемо ни да помислимо колико идејни творац ове мреже зарађује дневно, не радећи баш ништа!
Марк је на септембарској конференцији и сам предочио један од смерова у којима промене могу да крену – детаљнија и локализованија претрага. Ово би значило да би мрежа давала директни одговор на сва питања корисника почев од претраге и препоруке оближњих клубова и ресторана, до винтиџ фотографија, без преусмеравања на остале апликације попут Инстаграма.
Логичан потез било би и унапређивање маркетиншког простора на апликацији за смартфон. Као и Гугл, Фејсбук се недовољно брзо адаптира потребама овог тржишта које се развија невероватној брзином, у чијој трци више времена за прилагођавање значи моментални финансијски губитак.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 21
Пошаљи коментар