петак, 06.04.2012, 19:00 -> 20:21
Шопинг нас не може усрећити
Особе које купују материјална добра су генерално мање срећне, па чак и мање вољене у друштву од оних које предност дају искуствима, као што су путовања, изласци и културна дешавања, тврде научници са Универзитета у Сан Франциску.
Да ли бисте преостали новац у новчанику потрошили да себи купите нове ципеле или да се проведете са пријатељима?
На основу вашег одговора могао би да се одреди степен ваше среће, начин на који вас други доживљавају, па и целокупан ваш живот.
Наиме, два недавна истраживања потврдила су истинитост старе изреке да се „новцем не може купити срећа" тиме што су показала да су купохоличари мање срећни од људи који троше на „искуствима".
Особе које купују материјална добра су генерално мање срећне, па чак и мање вољене у друштву од оних које предност дају искуствима, као што су путовања, изласци и културна дешавања.
Љубитељи „животних искустава" се боље слажу са другима, опуштенији су у друштву и једноставно се боље осећају у својој кожи, тврде научници са Универзитета у Сан Франциску, преноси Дејли мејл.
Истраживачи мисле да је то зато што се они не плаше да се упусте у ризик.
„Човек више ризикује када иде да испроба неки нови ресторан или да види неку позоришну представу", објашњава професор Рајан Хаувел, додајући да не постоји могућност да се ручак или путовање врате као што је то случај са купљеном хаљином на пример.
Док трају, а нарочито после, оваква искуства нам пружају осећај виталности, помоћу њих имамо утисак да смо „живи".
Срећа због куповине неког предмета обично брзо ишчезава, за разлику од лепих успомена које нам остају након неког догађаја и којих се присећамо много година касније.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар