среда, 14.12.2011, 13:41 -> 19:37
Од Москве до Париза возом за 37 сати
Први директан воз на линији која повезује Москву, Берлин и Париз стигао је у француску престоницу после 37 сати путовања и 3.177 пређених километара. Тиме је обележено отварање прве такве линије после седам година.
Како би онима који нису љубитељи летења пружили опцију удобног путовања од Москве ка Западној Европи, железничке компаније у Русији, Немачкој и Француској удружиле су снаге.
После 37 сати путовања први директан воз из Москве стигао је у Париз где му је приређен свечани дочек уз звуке кан-кана и шампањац.
Воз је пут француске престонице кренуо са московске железничке станице „Белорускаја". Прешао преко Пољске и Белорусије, зауставио се у више немачких градова и, на крају, стигао у главни град Француске.
Максимална брзина је 200 километара на сат. Путницима је на услузи добро опремљен бар, специјални вагон за ручавање, а за љубитеље луксуза, и кабине које подсећају на хотелске апартмане. Карте за њих коштају 1.200 евра.
Према речима директора пројеката за Русију у „Француским железницама" Фредерика Пардеа, Европа је много мања него што мислимо.
„Сви смо ми пријатељи, много смо ближи имајући у виду заједничке, културне вредности", истакао је Парде.
„Желимо да развијамо сарадњу у железничком саобраћају између Русије и Европе, а ова возна линија је потврда тога. Путовање од Москве до Париза списатељица Агата Кристи назвалим би рутом из снова", објаснио је Владимир Јакуњин, председник Руских железница.
Током путовања може се боље упознати Стари континент, па неке може подсетити и на екскурзију.
„Много људи по Европи путује управо возом, неки чак и до Кине. Ово је део такве транзитне руте и за мене је предност", сматра туристички радник Јевгениј Калукин.
Прелази се раздаљина од 3.177 километара, а једна од успутних станица био је Берлин.
„Када је 1994. године возна линија на овој траси обустављена била су потребна 44 сата за путовање дуго 3.200 километара. Сада је то много краће. Воз је добро опремљен свим потребним луксузом како би гостима било што удобније", истакао је Ридигер Грубе, директор „Немачких железница".
Возна композиција састоји се од осам спаваћих кола и вагон-ресторана. На тој линији у зимској сезони саобраћаће три воза, а у летњој пет. Возне карте су веома брзо распродате, а запослени у компанији „Руске железнице" надају се да ће то бити успешан пројекат.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар